حوادث بین الملل؛ اندونزی

آتشفشان اندونزی فوران کرد

مقامات اندونزی اعلام کردند

فوران آتشفشان در اندونزی

فوران آتشفشان در استان سوندای شرقی اندونزی، بیش از دو هزار و هفتصد تن از ساکنان منطقه را مجبور به ترک خانه‌های شان کرد.
کد خبر: ۱۲۹۰۸۲۱
به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین و به نقل از صدا و سیما، فوران آتشفشان در استان سوندای شرقی اندونزی، بیش از دو هزار و هفتصد تن از ساکنان منطقه را مجبور به ترک خانه‌های شان کرد.
 
فوران آتشفشان در اندونزی
کوه آتشفشان لووتولو Lewotolo در اندونزی، روز یکشنبه شروع به فوران کرد و ستونی از دود وخاکستر را تا ارتفاع چهار کیلومتری فراگرفت. این اتفاق منجر به اعلام هشدار هوایی و بسته شدن فرودگاه محلی شد.
این فوران، سبب مجروح شدن کسی نشد و خسارتی بر جای نگذاشت.
 با وجود این، مقامات اعلام وضع هشدار در سطح دو حداکثری اعلام کردند و درباره احتمال جاری شدن مواد مذاب آتشفشانی هشدار دادند.
منطقه ممنوعه تا دو کیلومتری اطراف دهانه آتشفشان به چهار کیلومتری گسترش یافته و به علت باران خاکستر‌های آتشفشان بر روی فرودگاه محلی، هواپیما‌ها از نزدیک شدن به این منطقه منع شده اند. این فرودگاه به طور موقت بسته شده است.
اندونزی به علت قرار گرفتن بر روی «کمربند آتش» تقریبا ۱۳۰ کوه آتشفشان فعال دارد و یکی از سه منطقه زلزله خیز جهان به شمار می‌آید.
در اواخر سال ۲۰۱۸، یک کوه آتشفشان در تنگه بین جزایر جاوا و سوماترا شروع به فوران کرد و سبب رانش زمین در زیر دریا شد و سونامی را بوجود آورد که براثر آن بیش از ۴۰۰ نفر جان باختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها