باقی ماندن لکه های چای روی فرش، موجب ناراحتی بسیاری از خانم ها می شود. ما در ادامه راه حل های آسانی برای پاک کردن لکه چای از روی فرش ارائه خواهیم داد. با ما باشید.
کد خبر: ۱۲۷۷۶۸۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دلگرم، از آنجا که ما ایرانی ها عاشق خوردن چای هستیم پس زیاد پیش می آید که چای روی فرش ما بریزد. اگر شما هم چای روی فرشتان ریخته و نگران هستید که نکند جای آن ها بماند، بهتر است روش های زیر را برای پاک کردن لکه چای از روی فرش امتحان کنید و برای دفعات بعد هم بخاطر داشته باشید.

چای حاوی عصاره تانن یا گسه است که می‌تواند پارچه، ظروف و حتی دندان‌ها را لکه دار کند. پاک کردن لکه چای نیاز به مواد اسیدی و ساییدن دارد.

روشی را انتخاب کنید که خیلی سریع عملی باشد و از تثبیت لکه جلوگیری کند. اگر سریع عمل کنید معمولا می‌توانید لکه چای را به طور کامل از بین ببرید. ببینیم چگونه می‌توان این کار را انجام داد.

پاک کردن لکه چای از روی فرش ماشینی

چگونه لکه چای را از روی فرش پاک کنیم ؟

نحوه پاک کردن لکه چای از روی فرش

از بین بردن لکه چای از روی فرش وقتی هنوز تازه است

خوشبختانه راه حلش خیلی سادست. برای پاک کردن لکه تازه چای از روی فرش فقط کافی است کمی آبلیمو را روی جایی که چای ریخته، اسپری کنید و بعد با یک دستمال نمناک نخی، روی آن بکشید. از آبلیموهای صنعتی هم میتوان استفاده کرد و حتماً لازم نیست آبلیمو طبیعی باشد. که از نظر اقتصادی هم به صرفه باشد.

اما به این نکته توجه کنید که: هرچه سریع‌تر اقدام به از بین بردن لکه چای کنید، این لکه هم راحت‌تر و هم بهتر تمیز می‌شود. پس اگر چای روی فرش ریخت، سریعاً قبل از اینکه خشک شود، مقداری آبلیمو روی آن اسپری کنید و بادستمال روی آن بکشید تا دیگر جای لکه روی فرش نماند.

اگر آبلیمو نداشتید از سرکه هم می توانید استفاده کنید.

پاک کردن لکه چای کهنه شده روی فرش

اگر چای روی فرش ریخته به هر علتی تمیز نشده و الان خشک شده و اثر لکه چای روی فرش مانده است. یک از بهترین راهکارها برای پاک کردن لکه چای روش زیر است:

به مقدار مساوی نمک یا جوش شیرین را با سرکه قاطی کنید. (اثر جوش شیرین بیشتر است)، فرش را با آب گرم نم کنید و مخلوط سرکه و جوش شیرین را روی محل لکه بریزید. 2 دقیقه صبر کنید.

با یک دستمال نخی تمیز روی محل لکه محکم بکشید تا لکه از بین برود و بعد با یک دستمال نم شده با آب سرد فرش را تمیز کنید.

پاک کردن لکه چای از روی فرش دستباف

روش صحیح پاک کردن لکه چایی از روی فرش

روش آسان برای پاک کردن لکه چای از روی فرش

برای پاک کردن لکه چای از روی فرش باید سه مرحله زیر را انجام دهید:

1. جذب چای:

یک حوله یا پارچه تمیز و با جذب بالا بردارید و روی لکه فشار دهید تا چای اضافی را به خود جذب کند. این کار را تاجایی ادامه دهید که دیگر هیچ چای اضافه‌ای به پارچه جذب نشود. همچنین می‌توانید با اضافه کردن کمی آب، میزان بیشتری از چای ریخته شده را جذب کنید.

2. استفاده از لکه بر مخصوص فرش:

اگر فرش شما رنگیست، برچسب پشت فرش را بخوانید تا مطمئن شوید پاک کننده‌ها آسیبی به آن نمی‌زنند. سپس لکه بر مخصوص را روی لکه چای اسپرس کنید و دستورالعمل‌ های مربوط به آن را دنبال کنید.

معمولا لازم است لکه بر مدتی روی فرش بماند و سپس با یک تکه پارچه شروع به جذب آن از روی فرش کنید. اگر این روش کارساز نبود، به مرحله‌ی بعد بروید.

3. ترکیب چند ماده تمیز کننده:

سرکه سفید و آب را به نسبت ۲ به ۴ ترکیب کنید و با یک اسفنج آن را روی فرش بمالید. اجازه دهید اسفنج ده دقیقه روی لکه بماند و سپس آن را بشویید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها