تحلیلی بر نشست انتخاباتی اصلاح‌ طلبان در حسینیه جماران

اختلاف بر سر ائتلاف

کنعانی مقدم در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

انتخابات سال اینده رقابت بین اصولگرایان است

یک تحلیلگر احزاب درباره انتخابات سال اینده و ارایش اصولگرایی گفت: رقابت در انتخابات سال دیگر وجود دارد اما در مرحله نهایی اگر بخواهند آرا حداکثری را وارد عرصه انتخابات کنند و مشارکت حداکثری شکل بگیرد حتما باید جناح های مقابل اصولگرایی را وارد عرصه انتخابات کنند در غیر این صورت در رقابت درونی شاهد مشارکتی 30% ای خواهیم بود
کد خبر: ۱۲۷۷۶۰۷

 حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با جام جم آنلاین ،درباره وضعیت اصولگرایان در انتخابات 1400 گفت: اصولگرایان با روندی که نشان می دهند خواهند توانست بخشی از مطالبات مردمی را پاسخ بدهند اما بعید است این طیف بتواند آرا خاکستری را جذب کند. چون گفتمان اصولگرایی آرا خاکستری را پس می زند. اصولگرایی امروز هم در حالتی از انسجام به سر می برد. اگر چه ممکن است بر سر اینکه چه کسی رییس جمهور آینده باشد رقابتی درونی داشته باشند اما اگر به نتیجه برسند همه پشت سر آنها می ایستند.
کنعانی مقدم در پاسخ به این پرسش، آیا می توان تصور کرد در انتخابات 1400 رقابت بین اصولگرایان خواهد بود؟ گفت: قطعا این رقابت وجود دارد اما در مرحله نهایی اگر بخواهند آرا حداکثری را وارد عرصه انتخابات کنند و مشارکت حداکثری شکل بگیرد حتما باید جناح های مقابل اصولگرایی را وارد عرصه انتخابات کنند در غیر این صورت در رقابت درونی شاهد مشارکتی 30% ای خواهیم بود. و تقریبا مشابه انتخابات مجلس در جریان خواهد بود. با آرایشی که جناح های سیاسی از هم اکنون به خود گرفته اند به نظر می رسد همین اتفاق رخ خواهد داد.
وی درباره وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات سال اینده باتوجه به عملکرد دولت پاسخ داد: بعید به نظر می رسد کسانی که می خواهند رای بدهند با توجه به عملکرد دولت و شرایط اقتصادی کشور به سمت هواداران دولت متمایل شوند و به اعتدال و توسعه رای بدهند در این شرایط کارگزاران فاصله خود را بیشتر کرده اند و اصلاح طلبی نیز از دولت فاصله می گیرد و از آن انسجامی که در خصوص آقای روحانی داشتند امروز اثری نمی بینیم.
او ادامه داد: به نظر می رسد طیف اصلاح طلب اگر بخواهد برای انتخابات سال اینده اقدامی انجام دهد منتظر نتایج انتخابات آمریکا هستند. اگر انتخابات آمریکا بدون حضور ترامپ به نتیجه برسد طبیعتا اصلاح طلبان در انتخابت 1400 حضور پر شوری خواهند داشت. اما در صورت انتخاب ترامپ اصلاح طلبان سعی خواهند کرد خود را از معرکه بیرون بکشند. اصلاح طلبی نمی خواهد بعد از روحانی در معرض آزمایش جدیدی قرار بگیرد. خزانه خالی و مشکلات فراوان و احتمال انتخاب ترامپ در دور دوم موجب می شود آنها خود را در معرض پاسخگویی به مردم قرار ندهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها