میوه خشک به علت اینکه میان وعده سالمی بوده برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان بسیاری از بیماری‌ها تاثیرگذار است.
کد خبر: ۱۲۷۷۱۷۶

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، میوه خشک میان وعده‌ای سالم به شمار می‌آید و ممکن است بسیاری از افراد به آن علاقه داشته باشند، در واقع روش تهیه میوه خشک به اینصورت است که با از بین بردن آب موجود در میوه‌ها و سپس قرار دادن در محیط گرم به منظور خشک شدن حاصل خواهد شد.

هرچند زیاده روی و مصرف مداوم میوه خشک موجب افزایش چند برابری وزن می‌شود. این میوه‌ها به صورت آبنباتی با روکش شکری یافت می‌شوند و از انواع آن می‌توان به آناناس، انبه، موز، سیب و کرنبری اشاره کرد.

میوه‌هایی از قبیل خرمالو، کشمش، آلو، انجیر، زر آلو از رایج‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند. میوه خشک معمولا ماندگاری طولانی تری نسبت به باقی میوه‌های در یخچال دارد.

مقدار مواد مغذی موجود در میوه خشک شده با میوه معمولی برابری کرده و مواد معدنی موجود در آن تشکیل شده از فیبر، انواع ویتامین و مواد معدنی است.

آلو خشک شده: فیبر و سوربیتول موجود در این نوع میوه خشک شده موجب طبیعی شناخته شدن آن می‌شود. فیبر، پتاسیم، بتاکارون یا ویتامین A و ویتامین K از جمله مواد مغذی موجود در آلو خشک شده است. آلو خشک شده از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان جلوگیری می‌کند.

افرادی که میوه خشک مصرف می‌کنند نسبت به دیگران دارای وزن کمتر و جذب ویتامین بیشتری در طول روز هستند؛ این نوع میوه دارای ترکیبات گیاهی مفیدی مانند انواع آنتی اکسیدان است و باعث کنترل فشار خون، بهبود عملکرد قند خون، کاهش علائم التهابی و کلسترول خون و احساس سیری خواهد شد.

خرما منبع مفیدی از فیبر، پتاسیم، آهن و ترکیبات مفید گیاهی است و از غنی‌ترین منبع آنتی اکسیدان‌ها به شمار می‌آید. این میوه قند پایینی داشته و مصرف آن در طول بارداری مورد توصیه متخصصان قرار گرفته است.

قند میوه‌های خشک شده شامل کشمش ۵۹ درصد، خرما ۶۶_۶۴ درصد، آلو ۳۸ درصد، زرد آلو ۵۳ درصد و انجیر دارای ۴۸ درصد قند طبیعی است. افراد دارای قند خون بالا و مبتلا به دیابت برای مصرف میوه‌های خشک با پزشک معالج خود مشورت کنند.

همچنین سیب خشک شده، یکی از بهترین گزینه‌ها برای هضم بهتر غذا بوده و معمولا برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند، مفید است. در واقع سیب نسبت به دیگر میوه‌ها کالری کمتری داشته و سیب خشک برای تقویت تولید نوروترانسمیتر (پیام رسان‌های عصبی) نقش زیادی دارد و به کاهش فشار خون کمک خواهد کرد.

مقدار ویتامین C در این میوه‌ها در هنگام خشک شدن کاهش زیادی پیدا می‌کند. آنتی اکسیدان موجود در میوه‌های خشک شده موجب جریان عملکرد خون، هضم آسان تر، کاهش آفت اکسیداتیو و جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها