کد خبر: ۱۲۷۷۰۳۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پشتیبان سرویس،

حتماً لازم نیست آب کردن برفک‌ های جا یخی کاری پر دردسر باشد. در راهنمای تخصصی‌مان شیوه‌ی انجام سریع اینکار را توضیح داده‌ایم. با آب کردن برفک‌های جا یخی، بهره‌وری این قسمت از یخچال را بالا می‌برید و برای مواد غذایی بیشتر جا باز می‌کنید. راهنمای ما در خصوص شیوه‌ی آب کردن برفک‌ها به برخی از اشتباهات متداول می‌پردازد و نشان می‌دهد یخ‌ها را هر از چند وقت یکبار آب کنید.

اگر در مورد جا یخی یخچال‌تان به مشکل برخورده‌اید، احتمالاً این مشکل از قطعات مکانیکی نباشد. جا یخی‌ای که به‌جای مواد غذایی، بیشتر آن را یخ پوشانده است خوب کار نمی‌کند و برای همین است که آب کردن برفک‌ها خیلی مهم است.

بسیاری از یخچال‌ها و فریزرهای امروزی ( نوفراست ) دارای سیستم خودکار آب کردن یخ هستند که در وقت صرفه‌جویی می‌کنند، ولی مدل‌های قدیمی‌تر همیشه اینقدر خوب مجهز نیستند. برای کسب توصیه‌های بیشتر راجع به نحوه‌ی آب کردن یخ یخچال ادامه‌ی مقاله را دنبال کنید.

هشدار: 

هنگام برفک زدایی مراقب باشید که آب روی اجزای الکتریکی مانند اتصالات لامپ، ترموستات و کمپرسور یخچال نریزد .

چرا باید برفک یخچال را آب کرد؟

برخلاف یخچال‌های بدون برفک‌، لازم است یخچال استاتیک را به شکل دستی در دوره‌های متوالی تمیز کنید. با اینکه کاری جذاب به نظر نمی‌رسد، ولی واقعاً مهم است.

یک دلیلش این است که آب کردن برفک یخچال بهره‌وری آن را بالا می‌برد، چون لایه‌ی کلفت یخ کارایی دستگاه را در نگه داشتن مواد غذایی در درجه‌ای مشخص مختل می‌کند.

اینکار به از بین بردن بوهای نامطبوع نیز کمک می‌کند.‌ حین آب کردن برفک‌ها به مکان‌هایی از یخچال دسترسی پیدا می‌کنید که قبلاً برای تمیز‌کاری در دسترس نبوده‌اند. همچنین مواد غذایی بیشتری در جا یخی جا باز خواهند کرد.

شیوه‌ی آب کردن سریع برفک‌های یخچال فریزر و جایخی

اگر لایه‌ای ضخیم از برفک می‌بینید که در جا یخی جا خوش کرده است، یعنی وقتش رسیده یخچال را تمیز کنید.

۱. از قبل برنامه بریزید

عاقلانه است که از قبل برای تمیز کردن یخچال برنامه‌ریزی داشته باشید. دانستن زمان دقیق آب کردن برفک‌ها به این معنی است که می‌توانید به جای اینکه محلی برای مواد غذایی بیابید، آن‌ها را تا روز موعود مصرف کنید. تمیزکاری یخچال در روزهای خنک‌تر زمان بیشتر به خنک ماندن مواد غذایی کمک می‌کند.

اگر لازم است هنگام آب کردن برفک یخچال مواد غذایی را در جایی نگهداری کنید جعبه مخصوص نگهداری یخ گزینه‌ی خوبی است. بعد از خاموش کردن یخچال طولی نمی‌کشد تا دمای آن بالا بیاید، حتی اگر در آن را بسته نگه دارید. در آزمون‌هایمان مشخص شد پس از اینکه یخچال را روشن کردید در سریع‌ترین مدل‌ها چند ساعت طول می‌کشد تا یخچال دوباره سرد شود در حالیکه کندترین مدل‌ها به بیش از دوازده ساعت زمان نیاز است.

۲. یخچال را خاموش کنید

گام اول از همه واضح‌تر است -یخچال را خاموش کنید تا یخ به شکل طبیعی آب شود. بر خلاف مطالبی که در جاهای دیگر خوانده‌اید، بهتر است از سشوار یا دیگر وسایل الکترونیکی برای سرعت بخشیدن به کارها استفاده نکنید، چون ریسک ‌ایمنی در پی دارد.

قرار دادن ظرف آب جوش یا آب داغ داخل قفسه فریزر و یخچال

این روش سنتی محسوب میشود که تنها به گرم شدن هوای داخل یخچال به شکل سریع تر و استاندارد تر کمک می کند می‌توانید۳۰ دقیقه این کار را انجام داده سپس یخ ها را با کاردک هم باز کنید و از یخچال فریزر خارج کنید تا برفک یخچال فریزر از بین برود.

۳. تعدادی حوله آماده داشته باشید

آب کردن برفک یخچال کف آشپزخانه را اندکی خیس خواهد کرد. تعدادی حوله اطراف یخچال پهن کنید تا تمام آب‌ها را به خود جذب کند.

۴. هنگام آب کردن برفک مراقب باشید

اگر دارید به برفک عقب محفظه ضربه می‌زنید مراقب باشید تصادفاً به جداره‌ها آسیب نزنید. با ضربه زدن به جداره‌ها احتمال دارد یخچال دچار نشتی شود. از ابزارهای تیز هم استفاده نکنید- برای اینکار از کاردک پلاستیکی استفاده کنید.

۵. تمیز‌کاری کردن

بعد از ذوب برفک، با تمیز کردن داخل جا یخی با استفاده از آب گرم و مقداری شوینده کار را تمام کنید. قبل از روشن کردن و قرار دادن مواد غذایی در یخچال، با حوله آن را خشک کنید.

هر چند وقت یکبار باید برفک یخچال را آب کرد؟

وقتی که یخ و برفک مانع کارکرد عادی یخچال می‌شود یعنی وقتش است یخچال را تمیز کرد. اینکه هر از چند وقت یکبار لازم است چنین کاری انجام دهید به اندازه‌ی برفک جمع‌شده و نوع یخچالی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. روشن است که داشتن یخچال‌های دارای برفک‌زدایی خودکار گزینه‌ی راحت‌تری است.

چطور بدون خاموش کردن یخچال، برفکش را آب کنیم؟

روش‌هایی وجود دارد که بدون نیاز به خاموش کردن کامل یخچال می‌توان برفک را آب کرد. در یکی از این روش‌ها مقداری آب جوش داخل سینی شیرینی‌پزی یا قابلمه می‌ریزیم و آن را درون جا یخی یا فریزر خالی می‌گذاریم. بدین شکل بخار آب داغ داخل جا یخی جریان می‌یابد و یخ سریع‌تر آب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۴ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها