یک پیراشکی فوق العاده درست کنید

طرز تهیه پیراشکی کرم دار

پیراشکی کرم دار یکی از محبوب ترین پیراشکی هاست این پیراشکی پفکی و خیلی خوشمزه است
کد خبر: ۱۲۷۶۱۴۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک، این پیراشکی آنقدر پفکی و خوشمزه است که حرف ندارد. رویش ترد و شکری هست اما از ان هم بهتر، داخلش است که واقعا طعم غذاهای بهشتی رو میدهد! از کرمش هم که دیگه نمیتونم براتون بگم. کرمی که اینجا تهیه ش رو براتون توضیح میدم یه مقدار خامه نیاز داره. در ضمن برای درست کردن پیراشکی بازاری هم می‌تونید از صفحه خودش دیدن کنید.

طرز تهیه پیراشکی کرم دار

مواد لازم پیراشکی کرم دار

 

خمیرمایه خشک

 2 و 1/2 قاشق چایخوری

شیر کامل

 کامل 2/3 پیمانه

آرد سفید

 3 و 1/2 پیمانه

شکر

 1/3 پیمانه

نمک

 1 قاشق چایخوری

تخم مرغ

 3 عدد

کره

 100 گرم

   

برای کرم پیراشکی:

 

 

 

شکر

 1/2 پیمانه

آرد

 1/4 پیمانه

نمک

 1/2 قاشق چایخوری

زرده تخم مرغ

 4 عدد

وانیل

 1/2 قاشق چایخوری

خامه پرچرب

 6 قاشق غذاخوری

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 10‌ شیرینی ‌خانگی ‌برای ‌عید + تصاویر

 

طرز تهیه پیراشکی کرم دار

 

  1. تهیه خمیر پیراشکی: خمیر مایه و شیر را در کاسه بزرگی بریزید و با هم مخلوط کنید. بگذارید حدود 5 دقیقه بماند تا خمیرمایه عمل بیاید. آرد، شکر، نمک و تخم مرغ را اضافه کنید. حال با استفاده از سری خمیرزن همزن مواد را با سرعت کم با هم مخلوط کنید. بعد از 2-3 دقیقه هم زدن که خمیر شکل گرفت، کره را به 8 قسمت تقسیم و تکه ها را 2 تا 2 تا به مواد اضافه کنید. بعد از اضافه کردن هر 2 تکه خوب هم بزنید تا کره به خورد مواد برود. بعد از 5-6 دقیقه هم زدن که خمیر نرم و یکدستی شکل گرفت، آن را در نایلون بپیچید و 6 تا 15 ساعت در یخچال قرار دهید. (به جای هم زدن با همزن میتوانید خمیر پیراشکی کرم دار را با دست ورز دهید)

  2. همزمان که خمیر در حال خنک شدن در یخچال است، کرم را تهیه کنید. شکر، آرد و نمک را در کاسه کوچکی با هم مخلوط کنید. در کاسه متوسطی زرده های تخم مرغ را با چنگال بزنید. سپس مخلوط آرد را به تدریج اضافه و با تخم مرغ مخلوط کنید.

  3. شیر را روی شعله گاز گرم کنید اما نگذارید بجوشد. وقتی اطراف ظرف حباب های ریز ظاهر شد، بلافاصله شیر را از روی گاز بردارید. شیر گرم را روی مخلوط آرد و تخم مرغ بریزید و خوب هم بزنید. سپس مواد کرم را به شیرجوش برگردانید. حدود 3 دقیقه روی شعله متوسط هم بزنید تا غلیظ شود. وقتی کرم غلیظ و براق شد و هیچ کفی رویش نداشت، آن را از روی حرارت بردارید.

  4. کرم پیراشکی کرم دار را از صافی فلزی رد کنید. وانیل را به آن اضافه و مخلوط کنید. سپس، آن را در کاسه کوچکی بریزید. روی کرم را سلفون بکشید طوری که با سطح کرم تماس داشته باشد. این کار مانع از رویه بستن روی کرم میشود. کرم را حداقل 4 ساعت در یخچال قرار دهید.

  5. کف سینی فر کاغذ روغنی بکشید و آن را چرب کنید. خمیر سرد شده را از یخچال خارج کنید و روی سطح تمیز آردپاشی شده قرار دهید. خمیر را با وردنه باز کنید تا ضخامت آن حدود 1.25 سانتیمتر شود. حال، با استفاده از کاتر گرد خمیر را برش بزنید. (با استفاده از کاتر 8 سانتی، 9 عدد پیراشکی خواهید داشت. که با اضافه آن هم میتوانید 2-3 عدد پیراشکی کرم دار دیگر تهیه کنید) حال پیراشکی ها را روی سینی فر چرب شده با فاصله بچینید. روی آنها پارچه تمیز یا سلفون چرب شده بکشید. 2-3 ساعت سینی را در جای گرمی قرار دهید تا خمیر پیراشکی کرم دار پفکی و دو برابر شود.

  6. داخل قابلمه ای تا ارتفاع 8 سانت روغن سرخ کردنی بریزید. آن را روی شعله قرار دهید تا روغن به دمای 175 درجه سانتیگراد (350 فارنهایت) ببرسد. در حین داغ شدن روغن، دیس یا سینی را با دستمال حوله ای یا دو لایه کاغذ روغنی بپوشانید و برای روغن گیری پیراشکی کرم دار آماده کنید. شکر را هم در بشقابی بریزید و پخش کنید.

  7. بسته به سایز قابلمه، 2 یا 3 عدد از خمیرهای پیراشکی را به آرامی در روغن فرو ببرید. حدود 3 دقیقه صبر کنید تا زیر پیراشکی طلایی رنگ شود. سپس آنها را برگردانید و 2-3 دقیقه دیگر به سرخ کردن ادامه دهید تا طرف دیگرشان هم طلایی رنگ شود. سپس آنها را با کفگیر سوراخ دار از روغن خارج کنید و روی سینی آماده شده قرار دهید تا روغنشان گرفته شود. کار را برای خمیرهای باقی مانده تکرار کنید.

  8. به محض این که پیراشکی ها به اندازه کافی خنک شدند که بتوانید با دست بردارید، آنها را یکی یکی داخل شکر بزنید تا دو طرفشان به طور یکنواخت از شکر پوشانده شود. بعد از آن بگذارید 30-40 دقیقه دیگر هم خنک شوند.

  9. حالا وقت آماده کردن کرم است. شش قاشق خامه را با همزن بزنید تا فرم بگیرد. کرم سرد شده را هم هم بزنید تا نرم و روان شود. سپس خامه را در دو سه مرحله به کرم پیراشکی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

  10. حالا کرم را در قیف بریزید. با استفاده از ماسوره گرد ساده یک گوشه از هر پیراشکی را سوراخ کنید و آن را از کرم پر کنید. پیراشکی کرم دار خانگی خوشمزه شما آماده است. بهتر است بلافاصله آن را سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی بازاری کرم دار یا شکلاتی بدون فر در 7 گام

                     طرز تهیه پیراشکی گوشت

برای مشاهده دستورالعمل غذای سریع و ساده کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها