اگر برای قرار ملاقات با رییس جدید خود دیر می‌رسید، طبیعی است که مضطرب شوید؛ اما اگر همیشه احساس اضطراب، نگرانی و حتی پرش عضلانی دارید باید علت را در سبک زندگی خود جست و جو کنید.
کد خبر: ۱۲۷۵۲۳۱

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، اختلال اضطراب و نگرانی، کیفیت زندگی ما را به خطر انداخته و بر سلامت روان و جسم ما اثر منفی می‌گذارد.

اگر در زندگی روزمره‌ی خود بدون هیچ دلیل واضحی مدام مضطرب هستید، «ایرنا زندگی» برای شناسایی عوامل این مشکل کمک می‌کند. در ادامه ما با دلایلی که شما را ناخواسته دچار اضطراب می‌کنند همراهی می‌کنیم.

۱. مصرف بیش از حد قهوه

قهوه حاوی ماده‌ای به نام کافئین است که مصرف بیش‌ از حد کافئین ما را دچار اضطراب می‌کند.

۲. خبرهای ناگوار و شوک‌کننده

اغلب خبرها بدون توجه به بهداشت روانی شنوندگان درباره‌ی خشونت، جنگ و عصبانیت است که مخاطب را نگران و مضطرب می‌کند.

۳. کمبود آب

جالب است بدانید کم آبی فقط موجب خشک شدن زبان و اختلالات سیستم گوارشی نمی‌شود. کم آبی‌ حتی متوسط بر حال روانی ما اثر مستقیم دارد.

۴. کمبود قند در خون

اگر گرسنه باشید و غذا نخورید دچار اُفت فشار خون می‌شوبد. رابطه‌ای مستقیم بین گرسنگی و خشم وجود دارد. به این صورت که به هنگام گرسنگی ما دچار ضعف اعصاب می‌شویم. نگرانی نیز یکی از محصولات گرسنگی است که آرامش را از ما می‌گیرد.

۵. گشت‌زنی مدام در اینترنت

بر اساس مطالعات انجام شده در یک ژورنال کانادایی، گشت‌زنی مدام در شبکه‌های اجتماعی آنلاین در ما احساس خشم، اضطراب و تنفر ایجاد می‌کند.

۶. پذیرش مسئولیت‌های خارج از حد توان

وقتی مسئولیت‌هایی که به ما سپرده شده بیش از حد توان، ما دچار اضطراب و نگرانی می‌شویم‌. به این علت که می‌دانیم از پس کاری بر نمی‌آییم یا اعتماد به نفس انجام دادن کاری را نداریم دچار اضطراب می‌شویم.

۷. وقت گذرانی طولانی به تنهایی

تنها وقت گذراندن مفید است و به ما اجازه‌ی تفکر و تعمق بیشتر می‌دهد، اما اگر انسانی برون‌گرا باشید در شرایطی که بیش از حد در تنهایی بمانید دچار اضطراب شده و تعادل را از دست می‌دهید.

۸. کمبود خواب

مشکلاتی که باعث تداخل برنامه‌ خواب ما می‌شوند مانند فکر و خیال‌های شغلی، عوارض برخی قرص‌های مصرفی، روابط خصوصی و غیره ما مضطرب می‌کنند.

۹. زندگی در شهر

زندگی شهری معایب و فوایدی دارد. ولی معایب آن اثری مستقیم بر سلامت روان ما دارد. دلایلی مانند صداهای بلند، شلوغی و ترافیک‌های سنگین به شدت ما را مضطرب می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها