jamejamsima
سیما عمومی کد خبر: ۱۲۶۹۹۳۴   ۰۹ تير ۱۳۹۹  |  ۰۹:۳۷

رئیس مرکز سیمای استان‌های رسانه ملی: ۱۴۰ عنوان برنامه در سیما و ۲۴۰ عنوان برنامه در حوزه صدای شبکه های استانی رسانه ملی ویژه فصل تابستان ۹۹ در حال تولید و پخش است.

به گزارش گروه سیما جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، سید عباس فاطمی در نشست خبری اعلام برنامه‌های تابستانی امور استان‌های رسانه ملی که در سالن جلسات اداره کل امور بین الملل صدا و سیما برگزار شد افزود: ما در مرکز سیمای استان‌های رسانه ملی برنامه‌های تابستان مان را از زمستان آغاز کردیم و به بهانه دهه مبارکه فجر و پس از آن انتخابات، برنامه‌های شاد و متنوعی را برای رادیو و تلویزیون در دستور کار قرار دادیم و بلافاصله با پیش آمدن کرونا این رویکرد برنامه سازی را ادامه دادیم.

وی با اشاره به دشواری‌های تداوم برنامه سازی در ایام کرونا گفت: در ایام نوروز و تعطیلات، هر شبکه استانی در جدول پخش روزانه خود یک فیلم سینمایی ایرانی و یک فیلم سینمایی خارجی داشت که کار سختی بود تا این نیازمندی‌ها را تامین کنیم، اما این اتفاق افتاد.
رئیس مرکز سیمای استان‌های رسانه ملی افزود: در مرحله دوم مدیریت و مقابله با کرونا شبکه‌های استانی موظف هستند که برنامه‌های کافی را برای شبکه‌ها تامین کنند که به همین منظور، برنامه‌های متعددی را برای مراکز با رویکرد طنز نشاط و سرگرمی اوقات فراغت کسب و کار خانواده ورزش و بهداشت و سلامت در نظر گرفتیم.
آقای فاطمی گفت: از اواخر بهمن‌ سریال انتخاباتی میانبر را داشتیم که بعد رویکر آن تغییر کرد و مختص به کرونا شد

وی افزود:‌کاری که در روزهای آینده در شبکه‌های استانی رخ می‌دهد، برگزاری لیگ ایده‌ها بوده که با عنوان اتم مخفف شده است. هدف این برنامه معرفی استعدادهای استان‌ها بوده که در انتخاب ۵۰ نفر برگزیده این لیگ رای مردم نقش جدی دارد و این لیگ ملی از شبکه« شما » پخش می شود.
رئیس مرکز سیمای استان‌های رسانه ملی اضافه کرد: علاوه بر این ‌ها برنامه‌ای برای معرفی الگوهای موفق اشتغال را نیز در نظر گرفتیم. همچنین ساختار برنامه‌های مسابقه‌ای را نیز برای شبکه‌های استانی در نظر گرفتیم که می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند.

رئیس سیمای مرکز استان‌های رسانه ملی با اشاره به فعالیت بیش از ده ساله رسانه ملی روی طرح 1454 گفت: در این تابستان توجه ویژه به قرآن در دستور کار ما بوده است و در طرح ۱۴۵۴ قرآنی مشارکت ویژه‌ای خواهیم داشت. توجه به نهج‌البلاغه، داستان نویسی، معرفی مشاهیر را نیز در دستور کار داریم.
وی گفت : توجه به برنامه‌های طنز و ترکیبی نیز از برنامه‌های تازه‌ای است که برای سیمای استان‌ها درنظر گرفتیم. اکنون برنامه‌های شبانه مراکز کیفیت بهتری پیدا کرده است که در ادامه اتفاق بهتری نیز برای آن رخ می‌دهد. به همین منظور هر شب یک برنامه شبانه را برای شبکه شما در نظر گرفتیم که در آن میزبان نخبگان و مشاهیر استانی خواهیم بود.

آقای فاطمی ادامه داد: در کنار این موارد ما برنامه‌های روستایی هم داریم که اکنون در آن سعی می‌شود تا به معرفی جغرافیای مختلف می‌پردازند تا به همین صورت یک گردشگری مجازی را برای مردم فراهم کنیم.
وی افزود : سیزده بدر امسال نخستین بار در طول صدسال اخیر بود که هیچکس از خانه بیرون نرفت. باید ما در ادامه کاری کنیم تا تلفات کرونا کم شود. بنابراین در برنامه‌های خود این موضوع را در دستور کار خود قرار دادیم.
فاطمی ادامه داد : در حوزه کارهای نمایشی ، سال را با سریال موفق میانبر شروع کردیم و از امشب نیز سریال دخترم نرگس روی آنتن شبکه یک می‌رود. سریال سرزده را برای دهه اول محرم آماده کردیم که تولید استان خراسان است. سریال اکسیر را در مرکز زنجان آماده کردیم و آماده برای پخش در دهه دوم ماه محرم است. سریال نشانی تولید مرکز مهاباد را آماده داریم. همچنین فصل دوم سریال میانبر نیز اکنون در حال پخش از شبکه شماست.

رییس سیمای مرکز استان‌های رسانه ملی افزود: بیش از ۲۰ تله فیلم تولید مرکز استان‌ها آماده برای پخش است. در حوزه مهارت‌آموزی توجه ویژه‌ای به معرفی کسب و کارهای نوپا داریم. همچنین ۶۰ مستند نیز آماده پخش داریم که با پرداخت به موضوعات مختلف در تابستان روی آنتن تلویزیون می‌رود.
فاطمی گفت: علاوه بر این موارد برنامه‌های بسیاری را برای رادیو نیز در نظر گرفتیم. از ۶ تا ۱۲ تیر ما شاهد ترورهای مختلفی و حوادثی همچون حمله شیمیایی سردشت و حمله به‌ هواپیمای مسافربری را داریم و بر اساس آن سعی کردیم برنامه‌های مختلف را در این ایام برای مردم در نظر بگیریم تا در جریان موضوعات قرار بگیرند.

وی خاطر نشان کرد : ۳۹ فیلم سینمایی، ۴ مجموعه تلویزیونی ، ۱۳ مجموعه پویانمایی و۴ مجموعه مستند را که بیش از ۱۰۰ قسمت است نیز برای پخش شبکه‌های استانی در تابستان در نظر گرفتیم تا مردم آنتن گرمی را تجربه کنند.
رئیس سیمای مرکز استان‌های رسانه ملی اظهار داشت: در حوزه صدا ۲۴۰ برنامه برای صدای استان‌ها در نظر گرفته شده است. تلاش برنامه‌سازان رادیویی در مراکز صدای استان‌ها تولید برنامه‌های شاد و مفرح با رویکرد مسابقه بوده است. معرفی مشاهیر، ترغیب مردم به کتاب‌خوانی نیز از جمله رویکردهای این برنامه‌ها به شمار می‌آید. حجم کار در مراکز استان‌ها بسیار زیاد بوده است و پرداختن به دستاوردهای مختلف، معرفی مشاهیر و پرسش‌گری از جمله برنامه‌هایی است که روزانه روی آنتن می‌رود.

وی ادامه داد: فصل دوم سریال جلال را برآورد کردیم که از اول تابستان کلید می‌خورد و به دهه فجر می‌رسد. فصل اول این سریال به شدت مورد استقبال قرار گرفت و از این جهت تولید فصل دوم آن را در دستور کار قرار دادیم. سریال سنجرخان مراحل پیش تولید را سپری می‌کند و ان شالله به تابستان سال بعد می‌رسد.
فاطمی افزود : ما در زنجان پیش تولید سریال شهید شهریاری را داریم که ابتدا قرار بود آقای آهنج آن را کارگردانی کند که همکاری میسر نشد. شیرعلی مردان خان نیز از طرح ‌های ما بوده است که امیدواریم مهر آن را کلید بزنیم. نگارش فیلمنامه سریال شهید طالقانی آغاز شده و ۶ قسمت آن باقی مانده است. نگارش اولیه آن را آقای ارش قادری انجام داد و سپس حامد قربانی نگارش را برعهده گرفته است.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
یقینا «خیر» است

یقینا «خیر» است

نشست خبری آقای رئیسی به عنوان رئیس‌ جمهور منتخب در فاصله کوتاه بعد از پیروزی در رقابت‌ های انتخاباتی آن هم با حضور تعداد زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی که به طور معمول سوالات چالش‌ برانگیز در حوزه‌های بین‌المللی و موضوعات مرتبط با سیاست داخلی ایران را مطرح می‌کنند، در نوع خود حاکی از شجاعت بالای اوست.

همان امام رضایی که داشتم، دارم

همان امام رضایی که داشتم، دارم

بارها وقتی پسرم یا دخترم در حیاط و روی مرمرهای خنک و تمیز صحن‌تان بدو بدو می‌کردند، همان‌طور که یک چشمم به گنبد شما بود و یک چشمم به بچه‌ها که گم نشوند و سکندری نخورند و نیفتند، به این فکر می‌کردم یعنی همین‌ قدری که مشهد رفتن کودکی‌های ما کیف می‌داد، مشهد رفتن اینها هم کیف می‌دهد؟ همان‌قدر به ما که خوش می‌گذشت به اینها هم خوش می‌گذرد یا نه؟

توسعه تجارت از طریق دیپلماسی اقتصادی

توسعه تجارت از طریق دیپلماسی اقتصادی

دولت یازدهم و دوازدهم تمام تمرکز خود را روی حوزه خارجی، دیپلماسی سیاسی و پیش‌بردن قرارداد برجام گذاشت که این امر نیز صرفا وعده‌ای بیش نبود، به‌طوری‌که در هشت سال گذشته شاهد آن بودیم که در وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت اشتغال و معیشت مردم گشایشی به‌وجود نیامد و حتی سفره مردم نیز کوچک‌تر شد و در کنار کاهش ارزش پول ملی اغلب خانوارها قدرت خرید خود را از دست دادند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر