رییس آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری:

بروز هر علامتی نباید منجر به آزمایش کرونا شود

رییس آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: هشدارهای کرونایی دلیل نمی‌شود که با بروز هر علامتی، تقاضای انجام آزمایش داشته باشیم.
رییس آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: هشدارهای کرونایی دلیل نمی‌شود که با بروز هر علامتی، تقاضای انجام آزمایش داشته باشیم.
کد خبر: ۱۲۶۴۲۵۹

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سید علیرضا ناجی روز شنبه با اشاره به شیوع پاندمی ویروس کووید ۱۹ در سراسر دنیا، افزود: تشخیص ویروس کرونا به صورت اختصاصی در آزمایشگاه‌های ملکولی کشور در حال انجام است.

وی افزود: در این آزمایشگاه با دو هدف ژنی آزمایش‌های تخصصی با حساسیت بالا برای شناسایی ویروس کرونا انجام می‌شود.

ناجی با اشاره به اینکه ویروس کرونا تمایل زیادی به ایجاد عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی دارد، خاطرنشان کرد: نمونه‌هایی که در دستگاه تنفسی فوقانی ارائه می‌شود ممکن است از حساسیت کافی برخوردار نباشد، بنابراین در تشخیص این ویروس نمونه برداری از دستگاه تنفسی تحتانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی، مهارت در نمونه برداری را یکی دیگر از نقاط قوت متخصصان علوم آزمایشگاهی دانشگاه عنوان کرد و افزود: آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری از زمان شیوع و شناسایی ویروس کرونا پیشرفت‌های زیادی داشته و با اصلاح روش‌های نمونه گیری، پوشش حداکثری در ارائه خدمات به مردم داشته است.

رییس مرکز آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه آزمایشگاه بیمارستان مسیح دانشوری یکی از مراکز سه گانه تشخیص ویروس کووید ۱۹ در مراکز دولتی است، تاکید کرد: این مرکز روزانه تعداد زیادی نمونه تست از بیماران و افراد مشکوک به بیماری را مورد آزمایش قرار می‌دهد که این آمار در بیشتر موارد به رقمی بیش از ۵۰۰ نمونه تست افزایش می‌یابد.

ناجی گفت: همکاران ما در آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کووید ۱۹ به صورت ۲۴ ساعته و در دو شیفت کاری فعالیت می‌کنند تا پاسخگوی بیماران و سایر مراکز ارجاع نمونه‌ها در بالاترین سطح ممکن باشند.

وی افزود: تمام نمونه‌های مناطق تحت پوشش این دانشگاه به این مرکز ارسال می‌شود البته بیمارستان مسیح دانشوری نیز بیمارستان تخصصی کرونا است و افراد مبتلا در این بیمارستان بستری می‌شوند. نمونه‌ها برای بررسی از مراکز درمانی دولتی و خصوصی نیز در صورت نیاز به این بیمارستان انتقال پیدا می‌کنند.

ناجی از تغییر چیدمان بیمارستان مسیح دانشوری خبر داد و تاکید کرد: این بیمارستان تا زمان پایان اپیدمی کرونا خدمت دیگری را ارائه نمی‌دهد و صرفاً با تمرکز بر تشخیص و درمان بیماران مبتلا به کرونا فعالیت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها