سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال:

ویلموتس دو بند از قراردادش را ندیده بود

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال بدهی ۵۰ میلیاردی این فدراسیون را تکذیب کرد و گفت: قرارداد مارک ویلموتس حدود ۷ میلیون یورو بود ولی او دو بند از قراردادش را ندیده بود.
کد خبر: ۱۲۶۱۳۶۵

‌به گزارش جام جم آنلاین از مهر، ابراهیم شکوری درباره چالش‌های حضورش در مقام سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال که به ۱۵ ماه رسیده است، گفت: در همان ابتدا با موضوع حضور بازنشسته‌ها روبرو شدم. سپس جام ملت‌های آسیا بود و پس از آن هم بحث حضور مارک ویلموتس به عنوان جانشین کارلوس کی روش مطرح شد. این موضوع با چالش ورود بانوان و پس از آن رفتن مهدی تاج همراه بود تا اکنون هم شیوع ویروس کرونا که باعث تعویق رقابت‌های فوتبال شده است همچنان با مشکل روبرو باشد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره بحث‌های بوجود آمده پیرامون بازی سپاهان اصفهان و پرسپولیس که منجر به صدور رأی انضباطی با نتیجه ۳ بر صفر به سود سرخ پوشان پایتخت شد افزود: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تنها مسئول برگزاری مسابقات هستند. سایر مباحث مربوط به نهادهای امنیتی و انتظامی است.

وی افزود: ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا در بیانیه‌اش صراحتاً اعلام کرده بود که بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود. سپس هم اطلاعیه‌ای داد و بازی‌ها را به تعویق انداخت.

شکوری که در برنامه «ورزش و مردم» حاضر شده بود، درباره وضعیت بازی‌های تیم ملی در فروردین و خرداد ۱۳۹۹ گفت: هنوز خروجی جلسه دوحه به دست ما نرسیده ولی بازی‌ها تا شهریور عقب می‌افتد. البته باید صورت جلسه به دستمان برسد.

شکوری افزود: بازی‌های فروردین ماه که قطعاً عقب می‌افتد (بازی با هنگ کنگ و کامبوج). بازی‌های خرداد (بحرین و عراق) هم احتمالاً عقب می‌افتد.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال یادآور شد: درخواست ما از AFC این بود که ترتیب بازی‌ها عوض نشود. یعنی در صورت تعویق مسابقات، به ترتیب با هنگ کنگ، کامبوج، بحرین و عراق بازی کنیم. منتظر دریافت صورت جلسه هستیم.

شکوری درباره تعویق مسابقات لیگ برتر به خاطر کرونا تاکید کرد: قطعاً از ۱۴ فروردین مسابقات را ادامه خواهیم داد و لیگ برتر فصل جاری را به اتمام می‌رسانیم.

وی درباره ابهامات مربوط به قرارداد مارک ویلموتس که حالا از فدراسیون فوتبال شکایت کرده است، گفت: با او برای سه سال و تا پایان جام جهانی و جام ملت‌های آسیا قراردادی تقریباً به ارزش ۷ میلیون یورو امضا کردیم اما دو بند در قرارداد ایشان بود که ویلموتس می‌گوید آنها را ندیده است.

شکوری ادامه داد: اول درباره تحریم های اقتصادی علیه ایران صحبت کردیم. سپس این بند را قرار دادیم که هر کس به هر دلیلی از قرارداد خارج شد باید تا سه ماه غرامت بدهد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال افزود: ویلموتس هم ما را ترک کرد و سه ماه هم بیشتر پول دریافت کرده است. پس قطعاً مشکلی نخواهیم داشت. او به خاطر پول حاضر نبود قبل از بازی با عراق به ایران بیاید. یک ماه هم پول ایشان در امارات و قطر می چرخید تا به حسابش واریز شود.  اما به هر حال او روی نیمکت نشست و وقتی آمد تا تیم را هدایت کند، همه چیز را پذیرفته است.

شکوری درباره بدهی های میلیاردی فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: بله بدهی داریم؛ خودم در حال یادداشت راجع به نقاط ضعف و قوت فدراسیون هستم تا هر کس رئیس شد آنرا به او بدهم اما اینکه می گویند بدهی فدراسیون فوتبال نزدیک به ۴۰ الی ۵۰ میلیارد تومان است اصلا صحت ندارد و بسیار  کمتر است.

دبیر کل فدراسیون فوتبال درباره گلایه باشگاه ها از عدم پرداخت حق تبلیغات محیطی بازی هایشان، گفت: اینکه هیچ پولی نرسیده را باید بررسی کنیم. به طور مثال وقتی تیم ملی در استادیوم آزادی بازی دارد برای همین دیدار و یک جلسه تمرینی قبل از آن نزدیک به ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می کنیم. حال فکر کنید استقلال و یا پرسپولیس می خواهند در طول یک فصل، ۱۵ بار به عنوان میزبان استفاده کنند. طبیعی است بخشی از این پول صرف چنین هزینه ای شود.

وی در خصوص ایراداتی که فیفا به اساسنامه فدراسیون بابت برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال جاری گرفته است، تأکید کرد: همان دو سال پیش گویا فیفا ۴۷ ایراد از اساسنامه گرفته بود که می توانستیم آن را رفع کنیم. در مرداد ماه دو نفر از فیفا و یک نفر از AFC آمدند و اصلاحیه هایی را عنوان کردند که بسیار  محدود است.

شکوری ادامه داد: مثلاً یکی از موضوعات حق رأی وزیر ورزش، معاون و عضو اجرایی ایران در AFC است که نباید رأی دهند.

دبیر کل فدراسیون فوتبال اظهارداشت: اگر همین امروز بخواهیم این موضوع را ارسال کنیم باید هیئت رئیسه تشکیل جلسه دهد وپس از تصویب اساسنامه آن را ۲۱ روز زودتر به  اعضای مجمع بفرستیم تا آنها بررسی کنند و سپس مجمع فوق العاده تشکیل داده تا تصویب شود. پس این موضوع نشان می دهد که زمان بر است و ما وقت کافی نداریم.

وی درباره نامه جدید فیفا تأکید کرد: فیفا تأکید داشت اصلاحات انجام شود و سپس انتخابات را برگزار کند. نامه جدیدی برای آنها ارسال کردیم که فعلاً پاسخ ندادند.

شکوری درباره گرفتن امضای از نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برای عدم مصاحبه با رسانه های جمعی خاطرنشان کرد: در این نامه از آنها خواستیم تا تعهد بدهند که به سایر نامزدها توهین، تهمت و افترا نزنند. همچنین در مناظره های انتخاباتی شرکت نکنند ولی به صورت مستقیم می توانند برنامه های خود را ارائه دهند.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در پایان تأکید کرد: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید این هفته در خصوص برگزاری انتخابات تصمیم گیری نهایی را انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها