جلسه اول دادگاه متهمان مرتضی فلاح اشتری و ١١ نفر دیگر دایر بر اخلال در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی موحد در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۲۴۵۸۵۱
کیفرخواست مرتضی فلاح اشتری و ١١ نفر دیگر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی قرائت شد

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، جلسه دادگاه متهمان مرتضی فلاح اشتری و ١١ نفر دیگر دایر بر اخلال در نظام اقتصادی کشور به شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و جرائم اقتصادی به ریاست قاضی موحد در حال برگزاری است.

قاضی موحد ضمن اعلام رسمیت جلسه از نماینده دادستان خواست در جایگاه حاضر شود و کیفرخواست را قرائت کند.

نماینده دادستان، امیر حسین اعلایی آرایی در تشریح کیفرخواست گفت: در پرونده حاضر متهم ردیف اول حمید رضا مرادی فرزند هدایت، متهم ردیف دوم محمد نایینی تهرانی فرزند ابراهیم، متهم ردیف سوم امیر خسرو اعلایی فرزند میر عطاالله و متهم ردیف چهارم سعید علیزاده فرزند علی متهمند به مشارکت در اخلال در نظام ارزی به صورت عمده از طریق خرید و فروش ارز دولتی به مبلغ ۱۱ میلیون دلار در بازار آزاد و کسب منفعت به میزان ۶۱ میلیارد تومان.

وی ادامه داد: متهم ردیف پنجم فلاح اشتری فرزند احمد متهم است به معاونت در اخلال در نظام ارزی صورت گرفته از طریق تسهیل وقوع جرم و همچنین مشارکت در اخلال در نظام ارزی به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیر قانونی ارز به مبلغ ۲۳۸ میلیون دلار و کسب منفعت به میزان دو میلیارد تومان.

نماینده دادستان افزود: متهم ردیف ششم علی اصغر علیزاده متهم است به معاونت در اخلال در نظام ارزی صورت گرفته و تسهیل وقوع جرم و جا به جایی وجوه و فروش ارز و حساب سازی برای شرکت میعاد سازان مهر کیش.

وی ادامه داد: متهم ردیف هفتم پویا کریمی فرزند علی متهم است به معاونت در اخلال در نظام ارزی صورت گرفته از طریق تسهیل وقوع جرم و فروش ارز دولتی و جابه جایی وجوه حاصل از ارز فروخته شده.

نماینده دادستان، تصریح کرد: متهم ردیف هشتم علی اکبر سلطان علیان نامبرده وکیل دادگستری بوده و متهم است به معاونت در اخلال در نظام ارزی صورت گرفته از طریق تهیه مقدمات جرم و شناسایی بانک‌های عامل و معرفی متهمین به بانک‌های عامل.

وی گفت: متهم ردیف نهم رکسانا سپهری زاده متهم است به معاونت در اخلال در نظام ارزی صورت گرفته از طریق تهیه مقدمات جرم و ایجاد تغییرات در شرکت‌های صوری خریداری شده توسط متهمین.

نماینده دادستان گفت: متهم ردیف دهم خانم شیوا شاهین فر فرزند غلامرضا متهم است به معاونت در اخلال درنظام ارزی صورت گرفته از طریق تهیه مقدمات جرم و معرفی خود به عنوان مدیر عامل شرکت شهاب سفید خلیج فارس قشم و حضور در بانک‌ها واخذ دسته چک و تحویل آن به متهمین.

امیر حسین اعلایی تصریح کرد: متهم ردیف یازدهم شرکت تضامنی لیلا میرزایی و شرکا است که این شخصیت حقوقی متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی از طریق خرید و فروش ارز به مبلغ ۲۳۸ میلیون دلار و کسب منفعت به میزان ۲ میلیارد تومان.

وی افزود: متهم ردیف دوازدهم شرکت میعاد سازان کیش به نمایندگی سید هادی حسینی متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی صورت گرفته.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها