تلفات ناشی از وقوع سیلاب شدید و رانش زمین در پایتخت اندونزی و اطراف آن به 21 تن افزایش یافت.
کد خبر: ۱۲۴۳۸۷۵
سیل در اندونزی 21 قربانی گرفت (+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، مقام‌های محلی اندونزی اعلام کردند که تلفات سیلاب ناگهانی و رانش زمین در «جاکارتا» پایتخت این کشور شرق آسیا و اطراف آن به دستکم ۲۱ تن افزایش یافت.

یکی از مرگبارترین سیلاب‌ها در سالهای اخیر به آواره شدن بیش از ۳۰ هزار تن و ایجاد هرج و مرج در سراسر بخش‌هایی از بزرگترین شهر جنوب شرق آسیا منجر شده است به طوریکه خطوط ریلی در پایتخت اندونزی مسدود شد و برخی مناطق با قطع برق مواجه شد.

«جوکو هاریانتو» سخنگوی وزارت امور اجتماعی اندونزی در پیامی به رویترز گفت که تلفات سیلاب و رانش زمین در پایتخت این کشور به ۲۱ تن افزایش یافته است.

پس از بارندگی شدید ۳۱ دسامبر (۱۰ دی ماه) و ادامه آن در اولین ساعات سال نو میلادی، بخش‌‌هایی از جاکارتا و شهرهای اطراف آن را غرق در آب کرد.

سازمان ژئوفیزیک اندونزی، بارش بارندگی به همراه رعد و برق و همراه با بادهای شدید را برای اواخر امروز (پنجشنبه) پیش‌بینی کرده است.

مقام‌های محلی، شرح کاملی از علل مرگ تمامی قربانیان را ارائه نداده است اما پیش‌تر گفته بود که چهار نفر از قربانیان در سیلاب غرق شده‌اند و و چهار نفر در رانش زمین جان خود را از دست داده‌اند و چهار نفر نیز بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند و سه نفر نیز بر اثر هیپوترمی (کمبود ناهنجار حرارت بدن) دار فانی را وداع گفتند.

جاکارتا و اطراف آن جمعیتی بالغ بر ۳۰ میلیون نفر دارد و بیش از ۵۰ نفر در یکی از مرگبارترین سیلاب‌های پایتخت اندونزی در سال ۲۰۰۷ جان خود را از دست دادند و پنج سال پیش، بیشتر مرکز این شهر بعد از سرریز شدن کانال‌ها در آب غوطه‌ور شد.

مقام‌های شهر جاکارتا در چندسال گذشته به دنبال راههایی برای تقویت آسیب‌پذیری مناطق کم ارتفاع این شهر در مقابل سیلاب در فصل‌های بارش باران‌های موسمی بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها