دو روز قبل در همین صفحه گزارشی درباره سرمایه‌گذاران فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی مهران برومند منتشر کردیم و از ابهام در منشا سرمایه‌گذاری این پروژه سینمایی سخن گفتیم. حالا روابط عمومی پروژه، جوابیه‌ای برای جام‌جم ارسال و بعضی توضیحات را ارائه کرده است. توضیحات روابط عمومی پروژه مست عشق را در ادامه بخوانید:
کد خبر: ۱۲۴۱۴۰۱

پیرو درج مطلبی در صفحه ۹ آن روزنامه مورخه ۱۷ آذرماه با تیتر «سرمایه‌گذار مورد نظر در دسترس نمی‌باشد» که حاوی طرح شبهات و برخی ادعاهای خلاف واقع بوده، ذکر نکاتی برای شفاف‌سازی ضروری است.

اساسا به نظر می‌رسد جست‌و‌جوهای نویسنده محترم مطلب مورد اشاره از دقت کافی برخوردار نبوده است. فیلم مست عشق محصول مشترک ایران و ترکیه است و سرمایه‌گذاران آن دو شرکت سیماریا و شرکت ئی. ان. جی هستند.
شرکت سیماریا، توسط سرمایه‌گذاران ایرانی در سال ۲۰۱۸ در کشور ترکیه تاسیس شده و کاملا قانونی و با شماره ثبت مشخص 7700792900. besiktas VD، به ثبت رسیده است. سیماریا با دستور کار تولید مشترک، در ترکیه فعالیت می‌کند و وبسایت رسمی این شرکت نیز به زودی رونمایی خواهد شد.
شرکت ENG yepim medya یک شرکت تبلیغاتی ترکیه‌ای با شناسنامه و سابقه کاملا مشخص و متعلق به خانواده اوزال است. این شرکت که شریک ترک پروژه به حساب می‌آید، ۵۰ درصد در مست عشق سهم دارد. آدرس وبسایت این شرکت، به سادگی در دسترس است که نویسنده مطلب می‌توانست با یک جست‌و‌جوی ساده به آن دست یابد: www.engticaret.com
طبیعتا توقع از روزنامه محترم جام‌جم، ارگان سازمان صداوسیما ارائه مطالب مستند و مستدل است و طرح و انتشار شبهات اینچنین، دور از انصاف به نظر می‌آید.
به‌طور معمول مشی گروه مست عشق پاسخگویی به شایعات، شبهه افکنی‌ها و ادعاهای بی‌اساس نبوده و نیست. اما سکوت در برابر چنین حرکات مشکوکی، گاه ممکن است حمل بر تایید شود و افکار عمومی را به اشتباه اندازد.
6 ــ طبعا مطابق قانون مطبوعات، نسبت به درج این توضیحات در همان صفحه و به شکل شایسته اقدام خواهید کرد.
توضیح جام‌جم: در گزارش جام‌جم هیچ اشاره‌ای مبنی بر غیرقانونی بودن یا نبودن شرکت‌های مزبور نشده است. آنچه ذکر شده، صرفا «شفاف نبودن و مبهم بودن» عقبه اطلاعاتی این دو شرکت است. اتفاقا اظهاراتی که در متن توضیحات این پروژه سینمایی آمده بخش‌هایی از گزارش جام‌جم را تایید می‌کند. در متن جوابیه به وضوح اشاره شده که از وب‌سایت شرکت سیماریا به زودی رونمایی خواهد شد. ما هم در گزارش ذکر کرده بودیم
رد و نشانه‌ای از این شرکت پیدا نکردیم. بماند که با شماره تلفن‌های ثبت شده در استانبول که دامنه simarya.com با سفارش آنها ثبت شده هم تماس گرفته بودیم که به نتیجه‌ای ختم نشد.
نکته دیگر آن که طبق آنچه در توضیحات روابط عمومی پروژه آمده، 50 درصد سهام مست عشق متعلق به شرکت سیماریاست. همچنین طبق بخش دیگری از این جوابیه، این شرکت توسط سرمایه‌گذاران ایرانی تاسیس شده است. با این حال هنوز سوال اصلی گزارش قبلی جام‌جم بدون پاسخ مانده که سرمایه‌گذاران ایرانی این شرکت چه کسانی هستند؟ امیدواریم دست‌اندرکاران این پروژه سینمایی در پاسخ به این سوال هم شفاف عمل کنند.
در نهایت این که جام‌جم همواره خود را حامی فرهنگ و هنر و هنرمندان دانسته ولی در عین حال شفافیت را هم سرلوحه کار رسانه‌ای خود قرار داده است. بر همین مبنا هم آمادگی دارد در صورت توضیحات و اطلاعات بیشتر، پذیرای اطلاعات تکمیلی دست‌اندرکاران این مجموعه سینمایی باشد.

محمدصادق علیزاده

فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها