وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد تاکنون ۱۱۳ هزار دکل مخابراتی 5G در سراسر چین راه‌اندازی شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال جاری میلادی به ۱۳۰ هزار دکل برسد.
کد خبر: ۱۲۳۸۶۶۱

به گزارش ایرنا، میائو وی روز پنجشنبه در آیین گشایش رسمی اجلاس جهانی نسل پنج مخابرات (5G) در پکن افزود: در حال حاضر بیش از ۸۷۰ مشترک در چین از اینترنت نسل پنج استفاده می‌کنند.
او عنوان کرد: 5G به عنوان فناوری پایه و کلیدی نقش مهمی در ارتقای نسل جدید فناوری‌های مخابراتی و اطلاع رسانی، توسعه اقتصاد دیجیتال و تلفیق آن با اقتصاد واقعی دارد. نشست جهانی نسل پنج مخابرات سال ۲۰۱۹ به ابتکار شهرداری پکن، کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات، وزارت علوم و فنون و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین از روز چهارشنبه در پکن برپا شد.
اینترنت نسل پنجم یا همان 5G که امروز زبانزد مردم در اقصی نقاط دنیاست در حال ایجاد تحولی شگرف در سراسر جهان است. استفاده از این فناوری پیشرفته از عرصه ارتباطات، خودروهای هوشمند و لوازم الکترونیک گرفته تا بخش‌های بهداشتی و پزشکی و همچنین آموزش و پرورش، در واقع باب تازه‌ای از پیشرفت و انقلابی در عصر نوین ارتباطات ایجاد می‌کند.این فناوری به تدریج با گسترش خود دست کم می‌تواند ۲۲میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده و جهان را بیشتر مرتبط و نزدیک به ۱۲هزار میلیارد دلار به اقتصاد دنیا تزریق می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها