به‌دنبال ادامه اعتراض‌ها در برخی از شهرهای جنوبی عراق، روز گذشته اعلام شد استان‌های جنوبی این کشور دست به یک اعتصاب سراسری زده‌اند. به گزارش القدس‌العربی، استان‌های جنوبی عراق از جمله کربلا، بابل، واسط، میسان و ذی قار دیروز با دست کشیدن از کار به حمایت از تجمعات مردمی برخاستند.
کد خبر: ۱۲۳۷۷۵۶

این اعتصاب در حمایت از اصلاح قانون اساسی، انحلال پارلمان و برکناری دولت شروع شد. منابعی نیز در عراق از ورود تجهیزات نظامی به شهرستان الغراف در استان ذی‌قار به منظور ممانعت از هدف قرار دادن منازل مسؤولان دولتی و آتش‌زدن آنها توسط معترضان خبر دادند و قانون منع آمد و شد را اجرا کردند. به گفته منابع محلی، تظاهرات استان نجف نیز مجددا از سرگرفته شده و تعداد زیادی از تظاهرکنندگان عراقی به خیابان‌ها آمده و خواستار بهبود روند سیاسی در این کشور شدند. در کربلا نیز دانش‌آموزان مدارس و موسسات دولتی دست از درس و کار کشیده و تصمیم گرفتند به تظاهرکنندگان بپیوندند. صاحبان مغازه‌ها و فروشگاه‌ها نیز تصمیم گرفتند برای حضور در اعتراض‌ها و اعتصاب سراسری مغازه‌هایشان را تعطیل کنند. همچنین مغازه‌داران در کربلا مغازه‌ها را بسته و روی آن دست‌نوشته‌ای با این مضمون آویزان کردند که برای همبستگی با تظاهرکنندگان سراسر عراق تعطیل است.
این درحالی است که سخنگوی نخست‌وزیر عراق می‌گوید، نیمی از وزرای کابینه عادل عبدالمهدی قرار است تغییر کنند. به گفته سعد الحدیثی، وزرای بخش‌های اقتصاد و خدمات‌رسانی در کابینه عبدالمهدی تغییر خواهند کرد و وزرای مستقل جایگزین آنها خواهند شد.ایجاد تغییرات گسترده در کابینه عبدالمهدی یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های معترضان عراقی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها