گزارشی از آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره جنجال دستمزد سرمربی و دستیارانش

ایران در ترکیه پول نقد به ویلموتس می‌دهد؟

در آستانه بازی ایران و عراق، هنوز فهرست تیم ملی اعلام نشده است. در حالی که بازیکنان لژیونر کم کم به تهران می‌رسند تا در اردوی تیم‌ملی حاضر شوند، هنوز تکلیف سرمربی مشخص نیست.
کد خبر: ۱۲۳۶۲۶۸

مارک ویلموتس که از روزهای اول اردیبهشت امسال به صورت رسمی قراردادش را با ایران امضا کرد، به‌دلیل پرداخت نشدن دستمزدش به‌شدت شاکی است. اخیرا خبری منتشر کردیم مبنی بر این‌که او تهدید کرده در صورتی که پیش از بازی عراق دستمزدش پرداخت نشود، فسخ می‌کند و می‌رود. حالا دقیقا این اتفاق رخ داده است.
ویلموتس اخیرا بعد از ترک ایران و بازگشت به بلژیک به فدراسیون فوتبال نامه‌ای نوشت که تکلیف دستمزد خود و دستیارانش را مشخص کنند. ویلموتس تاکید کرد با این شرایط نه خودش و نه دستیارانش به ایران نخواهند آمد. در اردوی قبلی هم مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی تصمیم گرفت به کشور برنگردد و موقتا یک مربی ایرانی جای او را بگیرد.
درباره اتفاقات رخ داده دو فرضیه وجود دارد. فرضیه اول این که فسخ قرارداد کاملا جدی است و ویلموتس فدراسیون را تحت فشار گذاشته تا بتواند پولش را بگیرد. در این بین تاج بخشی از قرارداد این مربی را به حساب او واریز کرد اما به دلیل تحریم‌ها این پول برگشت خورد. این شایعه به وجود آمد که شاید فدراسیون فوتبال پول او را نقدا در تهران بدهد. امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون اما این خبر را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «نه، امکان این مساله وجود ندارد.» حالا تازه‌ترین خبر این است که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به ترکیه خواهد رفت تا بتواند نقدا و در آنجا پول را به ویلموتس بدهد تا این مربی آن را به حساب خود واریز کند.
در حال حاضر سرمربی تیم ملی و دستیارانش در این کشور به سر می‌برند. مسؤولان فدراسیون هم قصد دارند در 24ساعت آینده پول را در این کشور به آنها پرداخت کنند تا مشکل حل شود و مربیان تیم ملی به کشور بازگردند. رقم پرداختی هم سنگین است. با توجه به رقم قرار داد سالانه ویلموتس که سه میلیون یورو است، طلب او برای شش ماه کار در ایران 5/1 میلیون یورو می‌شود که پرداخت آن برای فدراسیون فوتبال بسیار سخت است. نزدیکان تاج می‌گویند پرداخت چنین پولی برای ویلموتس که هنوز اقدام خاصی هم در فوتبال ایران نکرده، بسیار گزاف است.
حالا در این بین فرضیه دومی هم وجود دارد. بعضی‌ها معتقدند فدراسیون و ویلموتس با هماهنگی این کار را انجام داده اند تا بتوانند از کانال فیفا پول را بگیرند. در دوران حضور کی‌روش در تیم‌ملی هم این اتفاق رخ داد و وقتی فیفا متوجه شد فدراسیون توانایی پرداخت دستمزد او را ندارد، پولش را واریز کرد. شاید فدراسیون و ویلموتس هم هماهنگ شده اقدامات اخیر را انجام داده‌اند. معادلات کمی پیچیده است و مشخص نیست آیا اتفاقاتی که رخ داده، تصنعی است یا واقعی. روز گذشته یکی از سایت‌های آلمانی فرضیه دوم را به‌طور کامل رد کرد و نوشت ویلموتس در نزدیکی فسخ قرارداد یکطرفه با ایران قرار دارد و احتمالا این اتفاق رخ می‌دهد.
آنچه مشخص است با توجه به این که روز پنجشنبه هفته جاری ایران باید در اردن مقابل عراق قرار بگیرد، زودتر باید تکلیف مشخص شود.

واکنش هاشمیان به فسخ قرارداد ویلموتس
در حالی که فقط پنج روز به دیدار حساس ایران با عراق باقی مانده است، تنها دستیار ایرانی سرمربی تیم ملی فوتبال اطلاعی از بازگشت ویلموتس به ایران ندارد. وحید هاشمیان، مربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که مارک ویلموتس، سرمربی تیم فوتبال به ایران برمی‌گردد یا خیر؟ اظهار کرد:‌ نمی‌دانم، این موضوع را باید از فدراسیون فوتبال بپرسید. او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ویلموتس قراردادش را با فدراسیون فسخ کرده یا خیر؟ گفت: من مسؤول امور قراردادها نیستم.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها