موزه لوور فرانسه که خانه تابلو نقاشی مونالیزا است، بزرگ‌ترین نمایشگاه آثار هنری لئوناردو داوینچی را برگزار می‌کند و البته آن طور که ایسنا به نقل از رویترز خبر داده هنوز معلوم نیست سالواتور موندی یا منجی عالم به‌عنوان گران‌ترین نقاشی جهان در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آید یا نه.
کد خبر: ۱۲۳۴۵۹۲

جالب است بدانید که این تابلو نقاشی سال ۲۰۱۷ در حراجی کریستیز به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار فروخته شد. با این‌که اطلاعات دقیقی از صاحب اصلی این اثر در دست نیست، اما رسانه‌های مختلف محمد بن سلمان را به عنوان مالک گران‌ترین تابلو نقاشی جهان معرفی کرده‌اند.
موزه لوور فرانسه بیش از ۱۶۰ تابلو نقاشی، مجسمه، نامه و طراحی‌های لئوناردو داوینچی را برای برگزاری نمایشگاهی به مناسبت پانصدمین سالروز درگذشت این استاد چیره‌دست رنسانس جمع‌آوری کرده است. موزه لوور مالک پنج تابلو نقاشی و ۲۲ طراحی لئوناردو داوینچی است و برای برگزاری این نمایشگاه در 24 اکتبر، تعدادی از آثار این هنرمند را از برترین موزه‌ها و موسسه‌های هنری سراسر جهان همچون موزه‌های واتیکان و موزه متروپولیتن امانت گرفته است. ایتالیا نیز اخیرا با امانت دادن تعدادی از آثار هنری داوینچی از جمله طراحی «مرد ویترویوسی» به فرانسه موافقت کرد. کارشناسان در تعیین تعداد آثار هنری منسوب به لئوناردو داوینچی اتفاق نظر ندارند؛ تعدای از کارشناسان معتقدند ۱۴ اثر و برخی معتقدند ۱۷ اثر کنونی به هنرمند چیره‌دست ایتالیایی تعلق دارد. «مونالیزا» که به‌عنوان مشهورترین اثر داوینچی شناخته می‌شود، در جریان برگزاری این نمایشگاه در همان سالن همیشگی قرار خواهد داشت و به سالن برگزاری نمایشگاه منتقل نخواهد شد، چرا که این اثر هر روزه حدود ۳۰ هزار بازدیدکننده را به لوور می‌کشاند و در صورت انتقال این تابلو به سالن نمایشگاه، بازدید علاقه‌مندان از دیگر آثار با مشکل مواجه خواهد شد.
مسؤولان این موزه امیدوارند نمایشگاه بزرگ آثار داوینچی بتواند حداقل نیم میلیون بازدیدکننده را به لوور بکشاند. این نمایشگاه 24 فوریه به کار خود خاتمه خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها