ماه نوامبر (ماه آینده میلادی) برای طرفداران منچستر یونایتد یادآور یک خاطره خوش و ماندگار است که بی‌شک تا سال‌ها از ذهن‌شان پاک نمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۳۹۷۲

33 سال پیش در همین ماه بود که یک مرد میانسال اسکاتلندی در روزهایی هدایت این تیم را به‌‌عهده گرفت که رقیب و دشمن دیرینه‌شان یعنی لیورپول، یکه‌تاز لیگ جزیره بود. در عرض 26 سال حضور سرآلکس‌فرگوسن در این تیم، قرمزهای شهر منچستر همه جام‌ها و افتخارات انگلیس و اروپا را درو کردند.
حالا منچستر یونایتد در روزهای ضعف خود در برابر رقیب سنتی اوج گرفته بازی می‌کند. فصل پیش که منچستر همین حال و اوضاع را داشت به آنفیلد رفت و بعد از باخت 3 بر یک، خبر اخراج ژوزه مورینیو از هدایت این تیم اعلام شد. حالا هم رسانه‌ها می‌گویند صبر مدیران منچستر به سر آمده و بازی امروز عصر در اولدترافورد آخرین فرصت آنها به سولسشر است. از بدشانسی این مربی نروژی است که تیمش نمی‌تواند با تمام بازیکنان اصلی‌اش به مصاف لیورپول برود. داوید دخیا و پل پوگبا به دلیل مصدومیت، غایبان اصلی این تیم هستند. البته در طرف مقابل هم کلوپ هنوز مطمئن نیست که می‌تواند از ماتیپ و محمد صلاح در ترکیب تیمش استفاده کند یا نه.
کلوپ که تیمش هشت بازی ابتدایی این فصل را با پیروزی پشت سر گذاشته است، اصلا دوست ندارد فاصله هشت امتیازی‌اش با تیم دوم جدول یعنی منچسترسیتی کمتر شود. اما آنچه کلوپ و لیورپولی‌ها را نگران کرده، عملکرد این تیم در بازی‌های گذشته خود در زمین منچستر است. این تیم در پنج بازی قبلی خود در اولدترافورد هرگز نتوانسته پیروز شود و سه بازی را هم با شکست به پایان رسانده است. از طرف دیگر، منچستر در این فصل تنها دو پیروزی به دست آورده که آن هم در زمین خودشان بوده است.
چیزی که سولسشر را در این فصل نگران کرده، آمار ضعیف خط حمله تیمش بوده است. بعد از پیروزی 4 بر صفر در هفته اول مقابل چلسی، خیلی‌ها انتظار داشتند ماشین گلزنی شیاطین سرخ دوباره روشن شود. اما این تیم در هفت بازی بعدی خود در لیگ برتر فقط موفق به زدن پنج گل شدند. به همین دلیل است که آمار می‌گوید منچستر بدترین شروع خود طی 33 سال گذشته را به ثبت رسانده است. سولسشر در این قحطی گلزن، بیشترین امیدش به مارکوس راشفورد است که عملکرد خوبی مقابل تیم‌های بالانشین جدول دارد. در طرف مقابل اگر محمد صلاح بتواند در ترکیب اصلی قرار بگیرد، می‌خواهد به آمار بد خودش مقابل من یونایتد پایان دهد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها