فیلم کوتاه مَگراِلن در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان شارجه در کشور امارات به ‌نمایش در می‌آید.
کد خبر: ۱۲۳۳۱۶۵

به گزارش ایرنا، فیلم کوتاه و 18 ‌دقیقه‌ای مَگرالِن به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مریم زارعی و نویسندگی پیام سعیدی در بخش رقابتی هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک شارجه روی پرده خواهد رفت.
این جشنواره که در دوره‌های گذشته با حضور پررنگ هنرمندان ایرانی همراه بوده است، تنها جشنواره با محوریت فیلم کودک در کشورهای عربی غرب آسیاست که از سال ۲۰۱۳ کار خود را آغاز کرد؛ مدت ها بعد از جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان ایران که اخیرا سی ‌و دومین دوره خود را پشت سر گذاشت.
فیلم کوتاه مَگرالِن که اولین حضور بین‌المللی‌اش در جشنواره برلین با استقبال مواجه شد، داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که در یک قبرستان ماشین زندگی می‌کنند. دختر کوچک خانواده که نابیناست به همراه برادر بزرگ‌ترش در قبرستان ماشین ها ماشینی برای خود ساخته‌اند که در آن روزهایشان را می‌گذرانند. اتفاقی باعث برهم خوردن نظم و تزلزل خانواده می‌شود. کودکان برای کنار آمدن با این اتفاق در تلاش برای پیدا کردن راه خود هستند. برادر بزرگ‌تر تلاش می‌کند دنیای تلخ پیرامون را جور دیگری برای خواهرش تصویر کند و …
آتنا سلیمانی، رزمریم کاظمی، طاها نجف‌پور و منصور نصیری بازیگران این فیلم کوتاه هستند.
مریم زارعی، دانش‌آموخته تئاتر از دانشگاه سوره و دانشگاه آلبرتا کاناداست و تجربه کارگردانی و طراحی تئاتر در چند جشنواره داخلی و خارجی را دارد.
هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک شارجه از ۲۱ تا ۲۷ مهر در شهر شارجه امارات متحده عربی و در بخش‌های مختلف بهترین فیلم کودک، بهترین پویانمایی، بهترین فیلم دانشجویی، بهترین مستند، بهترین فیلم داستانی، بهترین فیلم‌های کوتاه بین‌المللی برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها