در حالی سهم بالایی از یارانه‌های پنهان به بخش سوخت به‌ویژه بنزین اختصاص دارد که دهک‌های بالای درآمدی بیشترین سهم آن را دریافت می‌کنند؛ یارانه‌ای که دولت بابت بنزین به دهک‌ دهم پرداخت می‌کند ۲۳ برابر بقیه دهک‌هاست.
کد خبر: ۱۲۳۲۵۵۱

به گزارش ایسنا، یارانه‌های پنهان، یارانه‌های غیرمستقیمی است که سالانه با رقم چند صد هزار میلیاردی پرداخت می‌شود، در واقع عدم نفع دولت به دلیل فروش کالاهای تولیدی در داخل با قیمت پایین‌تر از خارج از کشور است.
طبق آنچه پیش از این مسؤولان سازمان برنامه و بودجه اعلام کردند در سال معادل ۹۸۷ هزار میلیارد تومان پرداختی از این بابت وجود دارد که عمدتا در سوخت، کالاهای اساسی و دارو خلاصه می‌شود؛ از رقم بیش از ۹۰۰ هزار میلیاردی یارانه‌های پنهان حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان به حوزه انرژی و نفت و مشتقات آن اختصاص دارد که بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان آن متعلق به بنزین است.
در حالی این روزها دولت حذف یارانه‌ نقدی را در دستور کار دارد که نتایج نشان داده معترضان به حذف یارانه، افراد حاضر در دهک‌های بالای درآمدی هستند که گردش چند میلیاردی مالی دارند، این افراد نه‌تنها از یارانه بالای پنهانی برخوردار می‌شوند که راضی به از دست دادن یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هم نیستند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها