به‌دنبال شکایت سه مرد جوان مبنی بر ایراد ضرب و جرح و آدم‌ربایی و همچنین تهدید به قتل از سوی دوستان خود که مدتی بود با هم نزاع و درگیری داشتند، پرونده قضایی تشکیل شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۳۱۷۸۳

متهمان پرونده در دادگاه بخشی از اتهامات خود را منکر شدند و در نهایت قضات دادگاه با توجه به ادله موجود در پرونده، متهم ردیف اول را به 58 سال حبس و تحمل 240 ضربه شلاق محکوم کردند. دیگر متهمان پرونده هم با مجازات سنگینی روبه‌رو شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، سال گذشته سه جوان با مراجعه به پلیس ادعا کردند از سوی تعدادی از دوستان خود مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند. یکی از شاکیان که سینا نام دارد در اولین برخورد با ماموران گفت: مدتی بود بین ما و چند نفر از دوستان هم‌باشگاهی‌مان جر و بحث و اختلاف درگرفته بود. چند بار با هم درگیر شده بودیم و آخرین‌بار درگیری ما خیلی بالا گرفت اما باز هم با وساطت افراد دیگر، قائله ختم به خیر شد. اما فردای آن روز زمانی که همراه دو نفر دیگر از دوستان در حال تفریح و کباب درست کردن در پارکی حوالی رودهن بودیم،ناگهان طرف دعوا برای انتقام از ماجرای شب قبل با یکی دو نفر دیگر به ما حمله کردند و به‌شدت مجروح شدیم. بعد هم یکی از آنها با زور و تهدید مرا سوار خودروی خود کرد و از من خواست آدرس یکی از دوستان را که در نزاع قبلی با او دشمنی پیدا کرده بودم، به آنها بدهم. من را تهدید کردند اگر این کار را نکنم من را می‌کشند.
یکی از شاکیان نیز ادعا کرده بود در حین درگیری، متهمان بعد از ضرب و جرح او اموالش را نیز سرقت کرده‌اند.
بعد از دستگیری متهمان، پرونده با طی روند قانونی برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. قضات دادگاه بعد از بررسی شکایت شکات، متهم ردیف اول را به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی، شرکت در نزاع و تهدید به قتل و قدرت‌نمایی با چاقو و مشارکت در آدم‌ربایی و شرکت در سرقت مقرون به آزار، جمعا به 43 سال حبس و 240ضربه شلاق محکوم کردند. متهم ردیف دوم و سوم نیز هر کدام به تحمل 20 سال حبس محکوم شدند. متهم ردیف چهارم هم در این پرونده به تحمل 14 سال حبس و 148 ضربه شلاق محکوم شد. هر چهار متهم به برای ایراد صدمه عمدی، به پرداخت دیه نیز محکوم شدند.
با توجه به فرار متهم ردیف چهارم، حکم او به صورت غیابی صادر شد. همچنین قرار است به ادعای دو نفر از شاکیان در مورد تهیه فیلم سیاه از آنها توسط متهمان در دادگاه انقلاب رسیدگی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها