ایرلندی‌های انقلابی در تهران!

نمایش «در پوست شیر» نوشته شان اوکیسی به کارگردانی مجید پورعزیزیان تا 17 مهر روی صحنه خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۳۱۵۰۳

به گزارش جام‌جم، این نمایش داستان اتفاقات درون یک ساختمان در سال ۱۹۲۰ و در شهر دوبلین ایرلند را هنگام جریانات آزادیخواهی و مقابله علیه انگلیسی‌ها روایت می‌کند. شان اوکیسی، نویسنده در پوست شیر از شاعران و نمایشنامه‌نویسان بزرگ ایرلند بود که سابقه مبارزه علیه حکومت استبدادی انگلیس و فعالیت در ارتش میهن‌پرستان ایرلند را داشت.
اوکیسی از جوانی و با خواندن نمایشنامه های ویلیام شکسپیر، علاقمند به نمایشنامه نویسی شد و بعدها در آثارش که با عنوان طنز سیاه هم از آنها یاد می شود مایه های انقلابی و مبارزاتی اش را با ذوق و قریحه و استعدادش ترکیب کرد و متنهای درخشان و تاثیرگذاری نوشت. برخی کارشناسان عرصه نمایش، بزرگی مقام اوکیسی در نمایشنامه نویسی را هم وزن شکسپیر و هنریک ایبسن می دانند. میان دروازه‌ها، برگ‌های بلوط و سنبل، سایه تفنگدار، جونو و پیکاک، خیش و ستاره‌ها، ستاره به سرخی می‌گراید، سرخ‌گل‌هایی برای من و غبار باشکوه، از جمله آثار اوکیسی هستند. عبدالرضا صفری دریایی (دانل داورن)، مجید پورعزیزیان (شوماس شیلدز)، محمد میرزاحسینی (آقای مگوایر و افسر انگلیسی)، سهیل رهبر زارع (آقای مولیگان)، سارا سیروس پور (مینی پاول)، مهدی رفیعی (تامی اونز)، غزاله علیزاده (خانم هندرسون)، کسری راحمی (آقای گالوگر)، لیلا جوادی هستیان (خانم گریگسن) و مجید تیزرو (آدولفوس گریگسن)، در نمایش در پوست شیر بازی می‌کنند.
دیگر عوامل در پوست شیر عبارتند از: دستیار کارگردان (محمد میرزاحسینی)، برنامه‌ریز (سهیل رهبرزارع)، طراح صحنه (دیبا کنعانی)، طراح لباس (الیکا گندم‌بخش)، طراح گریم (فاطمه قدرتی)، اجرای گریم (فاطمه قدرتی و عرفان پورمند)، طراح پوستر و بروشور (شروین خدامی)، عکاسان (شروین خدامی و آرمین گندم بخش)، اتاق فرمان (محمدمهدی بیات). این نمایش به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجید پورعزیزیان هر روز ساعت 19 در خانه نمایش مهرگان به نشانی خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن‌بست اول، پلاک ۵ اجرا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها