بهزاد دانشگر نویسنده‌ متولد سال 1355 و فارغ‌التحصیل کارشناسی ادبیات فارسی است. از کتاب‌هایی که او نوشته می‌توان به «دختران آفتاب»، «نفس»، «ادواردو»، «تولد در لس‌آنجلس» و «گل دقیقه نود» اشاره کرد که برخی از آنها مانند «ادواردو» با اقبال مخاطبان روبه‌رو شده و توانسته به شمارگان قابل توجهی دست پیدا کند. همچنین رمان «دختران آفتاب» از این نویسنده از سوی رهبر انقلاب مورد توجه قرار گرفته و ستایش شده است و زمینه بازخوانی این کتاب با وجود گذشت چند سال از انتشار را فراهم کرد.
کد خبر: ۱۲۳۱۰۴۳



دانشگر در این بخش دو کتاب از دو مجموعه روایت‌های محرمی و اربعینی توصیه کرده‌است:
«کتاب زان تشنگان» از کتاب‌های روضه نشر اطراف که شامل خرده‌روایت‌هایی درباره عزاداری‌هایی است که بعضی از این روایت‌ها فضای اقلیمی و قدیمی، تجربه‌هایی که از آنها به‌دست آمده‌ و تاثیری که گذاشته‌اند را به تصویر می‌کشد. زان‌تشنگان، کتاب سوم از مجموعه‌ کآشوب است که نشر اطراف در آستانه محرم هر سال منتشر می‌کند. کتاب‌های کآشوب و رستخیز دو جلد دیگر این مجموعه هستند.»
این کتاب ابتدای محرم سال جاری (98) از سوی نشر اطراف در 240 صفحه به عنوان روایت‌هایی از روضه‌هایی که زندگی می‌کنیم منتشر شده است.
دومین کتابی که او معرفی کرد کتاب «موکب رنگی پنگی» سومین جلد از مجموعه کتاب‌های خرده‌روایت‌های اربعین است. این کتاب را خود بهزاد دانشگر جمع‌آوری کرده‌است. اولین کتاب این مجموعه سال 96، با نام «پادشاهان پیاده» و کتاب دوم سال 97، با عنوان «موکب آمستردام» و به همت انتشارات عهدمانا به چاپ رسیدند. این مجموعه شامل خرده‌روایت‌هایی از زوار اربعین است. «موکب رنگی پنگی» زواری را نشان می‌دهد که سعی می‌کنند با هنری که دارند ارادتی را به پیشگاه سیدالشهدا داشته باشند.
دانشگر می‌گوید: «هر دو کتابی که معرفی کردم خرده‌روایت هستند. ما به شدت احتیاج داریم روایت داشته باشیم و روایت‌های ایرانی و اصیل خودمان را بدون واسطه بخوانیم. بعدها از دل اینها آثار هنری بسیار بیشتری خلق می‌شود.»

شیما آشتیانی

روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها