گفت‌وگوی چاردیواری با بانوی روشندل ایرانی که حافظ کل قرآن کریم است

زندگی بدون قرآن مثل نقاشی بدون رنگ است

حضور پرقدرت نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در هر سه دوره از استان‌هایی بوده اند که جزو قطب‌های قرآنی به شمار نمی‌روند، از جلوه‌های خاص این رقابت‌ها است، چراکه نشان می‌دهد بانوان ایرانی بدون حمایت و زمینه‌های مساعد و صرفاً با علاقه‌مندی، همت و توکل به خدا در فعالیت‌های قرآنی خوش می‌درخشند، مثل «مریم شفیعی»، حافظ روشندل و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان.
کد خبر: ۱۲۲۷۵۱۲

قرآن را بدون معلم و کلاس و حتی داشتن قرآن به خط بریل! و صرفا با گوش دادن کاست‌های استاد «شهریار پرهیزگار» حفظ کرده است. می‌گوید از کودکی به حفظ قرآن علاقه‌مند بوده، اما پس از فراغت از تحصیل و طی یک سال موفق به حفظ کل قرآن شده است، به این صورت که هر 12 روز یک جزء را حفظ کرده است.
از اهالی شریف و غیور شهرستان ایوان استان ایلام است، شهرستانی از مناطق محروم کشور که دسترسی چندان به معلم و کلاس قرآن آن هم برای دختری با شرایط او وجود ندارد، اما نه محرومیت استان‌اش و نه نابینایی چشمانش مانع نشده، چشم جان به نورانیت قرآن باز نکند.
معتقد است معلولیت نه تنها محدودش نکرده بلکه با عنایت قرآن برایش فرصت‌ساز شده، می‌گوید: «خدا گر ز حکمت ببندد دری/ ز رحمت گشاید در دیگری.»
بی‌تردید هم همین طور است، گویا خدا همه قدرت چشمان را به گوش‌های مریم شفیعی داده تا فقط با شنیدن صوت دلنشین قرآن موفق به حفظ کل آن شود!
مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران، دومین تجربه‌اش در میادین بین‌المللی است، سال گذشته هم در مسابقات بین‌المللی اردن شرکت و رتبه سوم را از آن خود کرده است.
معتقد است نورانیت قرآن در زندگی‌اش راهگشا بوده و سبب آرامش روحی، تقویت حافظه و تدبر در آیات برایم شده است. وی تاکید می‌کند: قرآن خود می‌فرماید: «هر مقدار برایتان میسر است قرآن بخوانید.»، چراکه قرآن آسان‌ترین و بهترین راه یادگیری و مصداق یادی است که دل‌ها با آن آرام می‌گیرد. در زندگی شخصی‌ام هم انس با قرآن سبب شده که من جایگاه ویژه‌ای در جامعه داشته باشم و معلولیتم سبب انزوا و محرومیتم نشود؛ اینها نیست مگر به مدد و نورانیت قرآن.
وی با بیان این‌که سختی‌های رفت و آمد و شرایط خانوادگی به من فرصت حضور در کلاس‌ها و تربیت شاگرد را نمی‌دهد، تصریح کرد: البته این مسائل مانع حضورم در مسابقات مختلف و تحصیل در دانشگاه نشده، چنان که من دارنده مدرک درجه 2 حفاظ معادل با کارشناسی ارشد هستم و در رشته علوم قرآن و حدیث تحصیل کرده‌ام.
شفیعی در پاسخ به این سوال که «آیا می‌تواند زندگی بدون قرآن را تصور کند؟»، تاکید می‌کند: زندگی بدون قرآن مثل نقاشی بدون رنگ است که هیچ لطفی ندارد؛ لذا آرزو می‌کنم زنان کشورم مانوس با قرآن و در پناه آن باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها