نادال: جوکوویچ شایسته هو شدن نبود

رافائل نادال در آخرین بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی تنیس مردان اپن آمریکا مقابل مارین چیلیچ به برتری 3 بر یک رسید تا به جمع ۱۶ تنیسور در بخش انفرادی مردان و بانوان برسد.
کد خبر: ۱۲۲۶۸۸۳

مرد شماره دوی تنیس دنیا در مرحله بعد با دیه‌گو شوارتزمن آرژانتینی دیدار می‌کند؛ شوارتزمن آرژانتینی برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی، الکساندر زورف را با نتیجه 3 بر یک شکست داد. نادال و شوارتزمن تاکنون هفت مرتبه مقابل هم به میدان رفته‌اند که در هر هفت دیدار، نادال پیروز میدان بوده است.
این تنیسور اهل مایورکای اسپانیا پس از پیروزی مقابل چیلیچ در بخش زیادی از حرف‌هایش به حواشی پیش آمده برای نواک جوکوویچ اشاره کرد. دوشنبه صبح نواک جووکویچ به دلیل آسیب دیدگی از ادامه بازی برابر استن واورینکا انصراف داد. این موضوع موجب خشم تماشاگران شد، چون پیش از این تنیسور صربستانی آسیب‌دیدگی داشت و آنها مرد شماره یک جهان را هنگام ترک زمین هو کردند. نادال درباره این اتفاق گفت: نتوانستم پایان این دیدار را تماشا کنم اما بر این باورم که شایسته هو شدن نبود. او یک ورزشکار فوق‌العاده است. اگر در آن زمان از بازی انصراف داد به این دلیل بود که دیگر نمی‌توانست ادامه دهد. به همین علت برای او بیش از همه دردناک است تا کسانی که در ورزشگاه حضور داشتند.
در بخش زنان نیز یک شگفتی رقم خورد. نفر اول تنیس جهان و مدافع عنوان قهرمانی یعنی نائومی اوساکا برابر بلیندا بنچیچ سوئیسی با نتیجه 2 بر صفر تن به شکست داد و حذف شد. این سومین پیروزی متوالی بنچیچ مقابل اوساکا در سال جاری به‌حساب می‌آید. اوساکا در مسابقات ایندین ولز ۲۰۱۹ و مادرید ۲۰۱۹ نیز بازی را به شماره ۱۲ جهان واگذار کرده بود. با حذف اوساکا یک رکورد دیگر نیز رقم خورد. برای اولین بار طی 40 ساله گذشته، این برای اولین بار است که مدافعان عنوان قهرمانی در بخش مردان و زنان تنیس اپن آمریکا نتوانسته‌اند به مرحله یک چهارم صعود کنند.
یکی دیگر از نکات جالب مربوط به نفرات راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی این است که بیانکا آندریسکو، تنیس‌باز ۱۹ ساله کانادایی که امسال اولین حضور خود را در جدول اصلی مسابقات اپن آمریکا تجربه می‌کند، با غلبه بر تیلور تاونزند آمریکایی به دور یک‌چهارم پایانی رقابت‌ها راه یافت. آندریسکو نخستین بازیکن اهل کانادا از سال ۱۹۹۲ به این سو است که راهی یک‌چهارم نهایی اپن آمریکا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها