سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد، در چهارماه نخست امسال ۲۱۵ هزار و ۶۴۳ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعان نزاع ۲۰۷ هزار و ۴۲۷نفر بود، 4درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۲۲۵۰۸۳

به گزارش جام‌جم، در چهار ماهه نخست سال جاری، از کل مراجعان نزاع در کشور ۱۴۵ هزار و ۸۶۹ نفر مرد و ۶۹‌هزار و ۷۷۴ نفر زن بودند.
در این مدت همچنین استان‌های تهران با ۳۶ هزار و ۱۸۲، خراسان رضوی با ۱۸ هزار و ۱۱۰ و اصفهان با ۱۶ هزار و ۶۵ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با 10۸۸، خراسان جنوبی با1۴۰۰ و بوشهر با 1۴۵۳ نفر کمترین مراجعان نزاع را داشتند. در تیر ماه امسال نیز آمار مراجعان نزاع با رشد ۳/۳ درصدی مواجه بود. در این ماه ۶۱هزار و ۷۴۲ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند در حالی که تعداد آنان در تیر ماه سال گذشته ۵۹ هزار و ۷۵۲ نفر بود. همچنین در چهار ماهه نخست امسال بیشترین آمار مراجعان نزاع با ۶۱ هزار و ۷۴۲ نفر در تیر‌ماه و کمترین آن با ۴۴ هزار و ۸۵۸ نفر در فروردین ماه ثبت شده است.
براساس گزارش پزشکی قانونی، نزاع بخش قابل توجهی از مراجعه‌کنندگان این سازمان را نیز به خود اختصاص می‌دهد. آمارهای سال گذشته نشان می‌دهد بیش از یک سوم از کل معاینات بالینی سازمان مربوط به نزاع است. این آمار در سال‌های دیگر نیز تکرار شده و نزاع همواره در رتبه اول آمار معاینات قرار داشته است.
تابستان داغ
براساس آمارهای موجود شمار مراجعان نزاع در فصل تابستان افزایش می‌یابد. در سال گذشته ۵۸۰ هزار و۷۰‌نفر برای معاینات نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۷۵ هزار و ۳۵۹ نفر تنها مربوط به فصل تابستان است، یعنی 2/30 درصد مراجعه‌کنندگان نزاع در فصل تابستان به ثبت رسیده است.
مهدی صابری، رئیس بخش معاینات روانپزشکی استان تهران در این باره گفت: عوامل متعددی موجب افزایش نزاع در فصل تابستان می‌شود که گرمای هوا، افزایش ترددهای خیابانی، تنش‌های اقتصادی و اجتماعی، استرس‌های ناشی از هوای گرم از جمله این موارد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها