اگر دلتان برای آش غنج می‌رود؛ یعنی یک آش خور قهارید و دوست دارید انواع آش ایرانی را امتحان و بعد برای خانواده طبخش کنید، پس تا دیر نشده خود را به زنجان برسانید؛ یعنی طی امروز و فردا.
کد خبر: ۱۲۲۳۵۵۶

چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی چند روز است در زنجان آغاز به کار کرده و ۱۳ استان در بخش آشپزی و ۱۷ استان در بخش صنایع‌دستی در این جشنواره شرکت کرده‌اند. در بخش آشپزی جشنواره، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، البرز خراسان رضوی، خراسان‌جنوبی، کرمانشاه، فارس، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، تهران، قزوین و زنجان در 48 غرفه، آش‌های محلی خود را می‌پزند و ارائه می‌دهند و 17 استان دیگر هم در 80 غرفه صنایع دستی بومی خود را در معرض دید گذاشته‌اند. غذای محلی سیاه چادرهای پنج استان را هم حتما بچشید و لذتش را ببرید.
اما همزمان از امروز تا 29 مرداد، یک جشنواره گردشگری هم در ارومیه دایر شده است. 16 استان هم در این جشنواره ملی شرکت می‌کنند و رویکرد آن هم توجه به طبیعت‌گردی و بومگردی است، برای همین
20 واحد بومگردی و همین‌طور چادرهای عشایر از سراسر کشور در این رویداد حضور خواهند داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفته برای رفاه حال بازدیدکنندگان امسال امکانات زیرساختی نظیر سرویس‌های بهداشتی در محل جشنواره جانمایی و برای اقامت آنها هم تدابیری اندیشیده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها