شمشیرباز آمریکایی روی سکوی قهرمانی زانو زد

باز هم اعتراض به ترامپ

ریس ایمبودن، شمشیرباز تیم ملی فلوره آمریکا یکی دیگر از ورزشکاران آمریکایی بود که به شیوه‌ای خاص به سیاست‌های دونالد ترامپ اعتراض کرد.
کد خبر: ۱۲۲۲۹۵۸

ایمبودن در مراسم اهدای مدال بازی‌های پان‌آمریکن روی سکو زانو زد تا به گفته خودش به بدرفتاری با مهاجران و نفرت‌پراکنی رئیس‌جمهور آمریکا اعتراض کند.
ریس ایمبودن، شمشیرباز آمریکایی در جریان بازی‌های پان‌آمریکن که در لیما پایتخت پرو در حال برگزاری است، وقتی برای دریافت مدال خود روی سکو رفت در جریان پخش سرود ملی زانو زد و سپس گفت علت اعتراضش، بدرفتاری دولت آمریکا با مهاجران به این کشور و رئیس‌جمهور بوده که با سخنان خود در دنیا نفرت‌پراکنی می‌کند.
ایمبودن 26 ساله دیروز در مصاحبه‌ای گفت، پیش از زانو زدن در مراسم اهدای مدال‌ها بسیار عصبی بوده اما بعد از انجام این کار احساس می‌کند کار درستی انجام داده و از حرکتش پشیمان نیست. او در این‌باره گفت: «قبل از آن با هم‌تیمی‌هایم درباره کاری که می‌خواستم بکنم صحبت کردم و پرسیدم با این کار من مخالفت ندارند و آنها گفتند از این بابت مشکلی نیست.»
تیم فلوره مردان آمریکا در بازی‌های پان‌آمریکن به مدال طلا دست یافت و درحالی که تیم آمریکا روی سکو رفته و برای دریافت مدال طلای این تیم سرود ملی آمریکا در حال پخش شدن بود، ریس ایمبودن روی سکو زانو زد. ایمبودن بعد از مراسم در توییتر خود نوشت، به عضویتش در تیم ملی آمریکا افتخار می‌کند ولی مشکلات کشورش غرور او را جریحه‌دار کرده است.
او در این‌باره نوشت: «نژادپرستی، عدم کنترل بر سلاح، بدرفتاری با مهاجران و رئیس‌جمهوری که در دنیا نفرت‌پراکنی می‌کند بزرگ‌ترین مشکلات ماست. من بهترین لحظه ورزشی‌ام بر سکوی قهرمانی را قربانی کردم تا توجه‌ها را به مساله‌ای جلب کنم که معتقدم باید به آن پرداخته شود.»
کمیته ملی المپیک و پارالمپیک آمریکا دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد حرکت ایمبودن ممکن است برای او تحریم و تعلیق در پی داشته باشد.
اعتراض‌های ورزشکاران آمریکایی در بازی‌های بزرگ بین‌المللی پیش از این هم سابقه داشته است. ورزشکاران سیاهپوست حاضر در NBA پیش از این اعتراض‌های جدی خود به ترامپ را مطرح کرده و برخی از آنها هم با زانو زدن در برابر دوربین‌ها، اعتراض خود را جهانی کرده بودند. تیم ملی زنان آمریکا هم بعد از قهرمانی در جام جهانی زنان حاضر نشدند به کاخ سفید بروند.
کاپیتان تیم ملی زنان آمریکا ـ مگان راپینو ـ بارها با صراحت ترامپ را مورد انتقادهای صریح قرار داد و حتی باعث شد شخص رئیس‌جمهور آمریکا در صحبت‌های رسمی خود او را مورد خطاب قرار داده و به جنجال در سیاست و ورزش آمریکا دامن بزند. به نظر می‌رسد ورزشکاران آمریکایی بار دیگر کنشگری سیاسی را آغاز کرده و کم‌کم به خط مقدم مخالفت با سیاست‌های ابلهانه دولت دونالد ترامپ منتقل شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها