مهم‌ترین بازی تیم ملی والیبال برای صعود به المپیک را از دست ندهید

بلیت المپیک پشت دیوارهای سنت‌پترزبورگ

تیم ملی والیبال در مهم‌ترین بازی سال‌های اخیر، باید از ساعت 20 و 30 دقیقه امشب برابر تیم ملی روسیه بازی کند.
کد خبر: ۱۲۲۲۷۱۱

توماس ساملوو، سرمربی 43 ساله و فنلاندی تیم ملی والیبال روسیه برای بازی امشب همه دارایی‌های ارزشمندش را در اختیار دارد. او سه هفته قبل بدون دو‌سه ستاره‌اش در شیکاگو به قهرمانی لیگ‌ملت‌ها رسید و حالا با همه توان آمده تا در همین گام اول مجوز صعود به المپیک سال آینده را دریافت کند.
البته حرف و حدیث‌های فراوانی در اعزام کاروان روسیه به المپیک 2020 توکیو وجود دارد. برخی معتقدند به‌دلیل مشکلات سیاسی روسیه با متحد اصلی آمریکا در خاور‌دور، کاروانی از روسیه عازم توکیو نمی‌شود. عده‌ای دیگر کمی حساب‌شده‌تر و با تحلیل علمی ارزیابی می‌کنند. آنها بر این باورند که به دلیل دوپینگ سازماندهی شده ورزشکاران روسیه در المپیک زمستانی سوچی، میزان حساسیت (IOC) (کمیته بین‌المللی المپیک) روی روسیه به بالاترین حد خود رسیده و به این دلیل شاید بر اثر کشمکش‌های موجود بین کمیته بین‌المللی المپیک و وزارت ورزش روسیه، ورزشکاران روسی، المپیک سال آینده را تحریم کنند. البته ویتالی لئونتیه‌ویچ موتکو، وزیر ورزش روسیه هنوز موضع رسمی خود و وزارتخانه متبوعش را اعلام نکرده است. با این حال ورزشکاران روسیه تا آن زمان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند که بیشترین سهمیه را برای حضور در المپیک دریافت کنند و تیم ملی والیبال روسیه هم مستثنا نیست. روسیه دو بازی قبلی خود را با برد پشت سر گذاشته و در بازی امشب هم برای برد به میدان می‌آید.
ساملوو همه ستاره‌هایش را برای این بازی به خط کرده است. حتی ماکسیم میخایلوف 31‌ساله و دیمیتری موزرسکی 30 ساله هم در میان بازیکنان تیم دیده می‌شوند. الکساندر بوتکو، ایگور کوبزار، ویکتور پولتایف، آرتم وولویچ، الیاس کورکایف، ایوان یاکوولف، دیمیتری وولکوف، فدور وورونکوف، ایگور کلیوکا، آنتون سمیشف، والنتین گلوبف و رومن مارتینیوک در فهرست روسیه دیده می‌شوند. در مقابل، تیم ملی ایران قرار دارد که در سالن 7120 نفری سیبور آره‌نا در سن‌پترزبورگ باید در برابر تیم ملی روسیه قرار بگیرد. بازیکنان تیم ملی اگر امروز همان بازیکنان لیگ ملت‌ها شوند، می‌توانند جدالی تماشایی را در برابر میزبان ارائه کنند؛ اما امیدواریم بازیکنان ما مانند دو ست اول بازی با کوبا نباشند. ایگور کولاکوویچ امید فراوانی دارد که با موفقیت در این بازی، بتواند پاسخی محکم به منتقدانش بدهد که تعدادشان‌ رو به افزایش است. او گرچه تمام تلاش خود را انجام داده تا تعداد بیشتری از ستاره‌های جوان والیبال ایران را به تیم ملی بزرگسالان ببرد و راه آبادی آینده والیبال را هموارتر کند؛ اما به نظر می‌رسد هنوز در برابر منتقدان و مخالفان جدی خود پاسخی محکم پیدا نکرده است. کولاکوویچ برای بازی امشب همه بازیکنانش را از سعید معروف تا سیدمحمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، محمدجواد معنوی‌نژاد، جواد کریمی، محمدرضا مؤذن، پوریا یلی و محمدرضا حضرت‌پور در اختیار دارد.
بازی امشب رای به صعود مستقیم یکی از دو تیم ملی روسیه یا ایران به رقابت‌های والیبال المپیک می‌دهد و امیدواریم آن تیم، تیم ملی ایران باشد.

شیرینی برد با تیم دوم
فلفل مکزیکی زیاد تند نبود

تیم ملی والیبال ایران دیروز در 3 ست پیاپی تیم ملی مکزیک را شکست داد تا برای بازی حساس امروز مقابل روسیه آماده شود. ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای بازی دیروز به همه بازیکنان ترکیب اول خود استراحت داد و از ابتدا تا انتها از بازیکنانی استفاده کرد که بیشتر ذخیره‌نشین هستند. فرهاد قائمی به عنوان کاپیتان، مسعود غلامی، محمدجواد معنوی‌نژاد، علی‌اصغر مجرد، پوریا یلی، جواد کریمی و محمدرضا مؤذن (لیبرو) ترکیب ابتدایی ما را تشکیل دادند و در طول مسابقه هم بیشترین زمان برای بازی به آنها رسید. تیم ما در ست اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۸، در ست دوم با نتیجه 25 بر 21 و در ست 27 بر 25 به برتری رسید و تیم ملی با پیروزی در این دیدار به استقبال بازی حساس امروز رفت. حالا بازیکنان اصلی تیم ملی با یک روز استراحت، آماده بازی امروز هستند و امیدواریم نمایشی چشمگیر از آنها ببینیم.
لهستان هم المپیکی شد
حساس‌ترین بازی دیروز در گروه D و در لهستان برگزار شد. جایی که سالن 11 هزار و 409 نفری ارگو آره‌نا در شهر گدانسک حتی یک صندلی خالی هم نداشت و همه تیم لهستان را تشویق می‌کردند. بازیکنان تیم لهستان به لطف حمایت عجیب و غریب هواداران از آنها موفق شدند تیم پرقدرت فرانسه را با نتیجه 3 بر صفر مات کنند. لهستان امروز با اسلوونی بازی دارد و به راحتی پیروزی را از آن خود خواهد کرد. به این ترتیب لهستان بعد از آرژانتین دومین تیم صعودکننده به رقابت‌های والیبال المپیک 2020 توکیو خواهد بود.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها