رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان جوان مطالب مهم و راهنمایی‌های بسیار دقیق و ارزشمندی را بیان فرمودند.
کد خبر: ۱۲۲۲۲۵۰

یکی از آنها تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگانی کل کشور حتی در تیم‌های ورزشی بود و ایشان تاکید داشتند سرمربیان و مربیان تیم‌های ورزشی ایرانی باشند. این چیزی است که در والیبال جوانان و برخی حوزه‌های دیگر از جمله حوزه‌های علمی مشاهده کرده‌ایم.
نکته دیگر، تاکید ایشان به جوانان برای بصیرت‌افزایی و پیشه کردن روحیه و منش انقلابی بود. تجربه تاریخی ما بعد از انقلاب اسلامی و به‌ویژه در دوران جنگ تحمیلی نشان داد که اگر ما روی جوان‌ها تکیه کنیم و جوان‌های ما آن مشی انقلابی را دنبال کنند بسیاری از نشدن‌ها را شدنی می‌کنند به همین دلیل است که الان در حالی که زمانی حتی سیم خاردار نداشتیم به جایی رسیده‌ایم که تمامی تجهیزات نظامی مورد نیاز کشور را خودمان تولید می‌کنیم و یکی از تولیدکنندگان عمده در دنیا هستیم و الان دشمن از صدور موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به سایر کشورها در هراس است. همه اینها به همت جوان‌های انقلابی، حاصل شده است و در سایر حوزه‌ها از جمله نانوفناوری، سلول‌های بنیادی، زیست‌فناوری، هوافضا، ماهواره و خیلی حوزه‌های دیگر نیز همین جوان‌های انقلابی پای کار بودند.
بی‌شک این توصیه رهبر معظم انقلاب سرآغاز خیلی خوبی برای گام گذاشتن در بیانیه گام دوم خواهد بود که می‌تواند افق بسیار خوبی را که حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای ترسیم فرموده‌اند پیاده کند و این با همت جوانان بصیر، انقلابی و نخبه و توانمند که متکی به خود هستند و به استقلال کشور می‌اندیشند شدنی است.

محمدمهدی زاهدی

رئیس کمیسیون آموزش مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها