بعد از 7سال، آزمایش دوپینگ آرتور تایمازوف مثبت اعلام شد

طلای المپیک لندن به کمیل قاسمی می‌رسد؟!

در بررسی مجدد نمونه تست دوپینگ که توسط کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) صورت گرفت تست دوپینگ آرتور تایمازوف ازبکستانی در دسته 120‌کیلوگرم که در المپیک 2012 لندن رقم خورد، مثبت اعلام و به این ترتیب مدال طلای این کشتی‌گیر پس گرفته شد. این اتفاق برای بار دوم در این وزن رخ داده است.
کد خبر: ۱۲۱۹۵۵۰

به گزارش اینساید دگیمز، پیش از این پس از اتمام آزمایش‌های دوپینگ ورزشکاران شرکت کننده در بازی‌های المپیک 2012 لندن، نمونه داوید مودزامانشویلی سنگین وزن گرجستانی الاصل نیز مثبت تشخیص داده شد و مدال نقره وزن 120‌کیلوگرم کشتی آزاد المپیک 2012 را از دست داد که با توجه به این‌که وی در مرحله نیمه نهایی مقابل بلال ماخوف روس به پیروزی رسیده بود، مدال نقره به ماخوف روس رسید و مدال برنز نیز نصیب دولت شابانبای از قزاقستان شد. این سایت در خبر خود اعلام کرد که با توجه به دوپینگی بودن مدال آوران طلا و نقره عملا مدال طلا به بلال ماخوف می‌رسد، اما با توجه به شکست مستقیم قاسمی مقابل تایمازوف (قهرمان دوپینگی) عملا مدال طلا باید به قاسمی اهدا شود. در نهایت باید منتظر ماند و دید کمیته بین‌المللی المپیک چه تصمیمی خواهد گرفت.
پیش از این مدال طلای تایمازوف در المپیک 2008 پکن نیز پس گرفته شده بود و او تنها کشتی‌گیری است که دو مدال طلای خود را در مسابقات المپیک از دست می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها