یک مفسد اقتصادی که مقادیر زیادی اختلاس و سوءاستفاده از اموال عمومی کرده و مبالغ هنگفتی نیز از شاکیان خصوصی به جیب زده بود، بر اثر هوشیاری مأموران در چنگال قانون گرفتار شد. وی پس از گرفتار شدن در چنگال قانون بیان کرد تنها پس از دیدار با وکیلش به پرسش‌های مأموران قانون پاسخ خواهد داد.
کد خبر: ۱۲۱۸۶۲۹

مأموران قانون وکیل وی را احضار کردند و نزد وی بردند. وی از وکیل خواست راهی برای دور زدن قانون پیش پایش بگذارد.
وکیل گفت: از آنجا که هر غلطی بوده کرده‌ای و راهی برای نجات خود باقی نگذاشته‌ای، تنها راه نجاتت این است که در جواب کلیه پرسش‌ها بگویی بلی، تا تصور کنند زیر فشار عصبی دچار زوال عقل شده‌ای و از طریق تبصره محجوریت، از مجازات‌های مربوط خلاص شوی. فقط باید قول بدهی بعد از خلاصی، حق‌الوکاله مرا سه برابر محاسبه و پرداخت کنی. فردای آن‌روز وی را به جلسه بازپرسی بردند. بازپرس از وی پرسید: اتهام اختلاس را قبول داری؟ وی گفت: بلی. بازپرس پرسید: اتهام کلاهبرداری از شاکیان خصوصی را قبول داری؟ وی گفت: بلی. بازپرس پرسید: چه مبلغ؟ وی گفت: بلی. بازپرس گفت: همدستانت را در اختلاس معرفی کن. وی گفت: بلی... و به این ترتیب در کلیه مراحل دادرسی به کلیه پرسش‌های بازپرس و دادستان و قاضی و خبرنگاران پاسخ بلی داد و درنهایت قاضی که اعصابش خرد شده بود حکم به مصادره اموال و بازگرداندن معوقاتش به اموال عمومی کرد و خودش را به دلیل محجوریت بر اثر زوال عقل ول کرد برود.
چند روز وکیلش به دیدن وی که ول شده بود رفت و به وی گفت: خوب قسر دررفتی. وی گفت: بلی. وکیل وی گفت: کیف می‌دهد؟ وی گفت: بلی. وکیل وی گفت: قرارمان که یادت هست؟ وی گفت: بلی. وکیل وی گفت: الوعده وفا. وی گفت: بلی. وکیل وی گفت: خب بده. وی گفت: بلی. وکیل وی گفت: ببین، من خودم این بازی را یادت دادم. حالا می‌خواهی سر خودم دربیاوری؟ وی گفت: بلی. وکیل وی گفت: پدرت را درمی‌آورم. وی برخاست و حکم مصادره کلیه اموال خود را آورد و به دست وکیل داد. وکیل گفت: یعنی الان هیچی هیچی نداری که حق‌الوکاله مرا بدهی؟
وی گفت: بلی. وکیل وی گفت: بلی یا نه؟ وی گفت: بلی. وکیل گفت: بلی؟ وی گفت: بلی. وکیل گفت: بلی و از جا برخاست و بلی‌بلی‌گویان از خانه وی بیرون رفت. وی نیز که بر اثر مصادره اموالش واقعا دچار زوال شده بود بلی‌بلی‌گویان همانجا نشست و خاموش هم نشد.

امید مهدی‌نژاد

طنزنویس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها