هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در برنامه «چهل57»، که پنجشنبه گذشته (27 تیر) از شبکه شما روی آنتن رفت، به بیان موضوعاتی از جمله روزهای سخت زلزله گرفته تا برگزاری روزهای شاد جشنواره پویانمایی پرداخت.
کد خبر: ۱۲۱۸۶۰۴

‌به گزارش جام‌جم، وی افزود: کرمانشاه شرایط بسیار خوبی هم برای گردشگری دارد. این استان دارای اقلیم چهار فصل است، به طوری که چنین اقلیمی را کمتر استانی در ایران دارد. خود این اقلیم ظرفیت بسیار بزرگی برای گردشگری است، از طرفی 4200 تا اثر تاریخی دارد که حدود 2100 اثر آن به ثبت رسیده است و این یعنی یک ثروت بزرگ برای این استان.
بازوند در رابطه با برپایی جشنواره پویانمایی که مدتی قبل در این استان برگزار شد، گفت: زلزله کرمانشاه تنها زلزله‌ای بود که در طول 18 ماه 6500 پس‌لرزه داشت. این باعث می‌شود تا هر شب بچه‌ها با استرس زلزله بخوابند. به آقای دکتر دارابی گفتم که من می‌خواهم یک جشنواره‌ای را با شما در استان کار کنیم تا بتوانیم کمی نشاط را به خانواده‌ها به‌خصوص بچه‌ها بازگردانیم و ایشان جشنواره پویانمایی را پیشنهاد دادند و این شرایط بسیار خوبی برای ما بود که بیش از ده روز موجی از نشاط و شادی در استان ایجاد شد.
‌وی در پاسخ به مجری که بیان داشت، در خبرها می‌آید که هنوز هم کانکس‌نشین داریم، گفت: بله، بازسازی‌ها تقریبا تمام شده است، اما 40 هزار خانه باید احداث می‌کردیم، روستاها تقریبا رو به اتمام است البته حدود 4 درصدی مانده که در شهریورماه می‌توان گفت که خانه‌های تخریب‌شده روستاها تمام می‌شود. البته برخی که مستأجرین هستند در کانکس هستند و به دنبال این هستیم تا خانه‌های مسکن مهر که آماده شد، به آنجا منتقل شوند.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که چه ارگان‌هایی در زلزله و سیل همراه دولت بودند، گفت: نیروهای مسلح در بحران‌ها در کنار ما و پیشقدم بودند و اگر در امداد و نجات توفیق داشتیم به خاطر حضور نیروهای نظامی و پای کار بودن آنها بود.
استاندار کرمانشاه درباره رونق تولید عنوان کرد: اولین استانی هستیم که سند رونق تولید را توسط بخش خصوصی تهیه کردیم، چکش‌کاری کارشناسی شده و تصویب شده است. از طرفی، رشد صادراتمان در سال 97 به حدود 44درصد رسید.
وی درباره پروژه راه‌آهن غرب کشور بیان کرد: این پروژه برای کشور بسیار حیاتی است، این پروژه از ملایر آغاز می‌شود، که تا این لحظه تا کرمانشاه آن افتتاح شده است و هفته‌ای سه، چهار بار مسافر به مقصد تهران جا‌به‌جا می‌کند، البته قصدمان این است که بیشتر وزن بار را به این راه‌آهن بدهیم.
بازوند در رابطه با آزادراه کرمانشاه، همدان نیز خاطرنشان کرد: این آزادراه به سرمایه‌گذاری‌ای بالغ بر 2800 میلیارد تومان نیاز دارد که ابتدا فراخوان می‌دهیم اگر سرمایه‌گذار جذب شد که چه بهتر اگر نه به سراغ سرمایه‌گذاران می‌رویم تا به صورت توافقی کار را پیش ببریم.
وی درباره شفافیت درآمدهای مسؤولان گفت: اگر شفافیت درآمدهای مسؤولان وجود داشته باشد، دیگر شاهد این گونه ماجراها نیستیم، این ماجراها بی اعتمادی به وجود می‌آورد، عده‌ای از مسؤولیت خود دارند سوءاستفاده می‌کنند و باید با آنها برخورد قاطع شود. درآمد استانداران مشخص است و من نیز تا قبل از این که کرمانشاه منطقه جنگی باشد، حقوقم 5/8 میلیون تومان بود و وقتی که کرمانشاه منطقه جنگی محسوب شد 5/1 میلیون به آن اضافه شده و حقوقم ده میلیون تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها