اولیای دم پسر 12 ساله که 12سال قبل به طرز مرموزی کشته شد و راز قتلش را با خود برد، با حضور در دادگاه خواستند دیه از صندوق بیت‌المال به آنها پرداخت شود.
کد خبر: ۱۲۱۷۱۵۳

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از عصر پانزدهم اردیبهشت سال 86 به دنبال ناپدید شدن پسر 12 ساله‌ای به نام احسان در منطقه شهرزیبا آغاز شد.
شواهد نشان می‌داد پسربچه برای بازی با دوستانش از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است. مادر وی در حالی که هراسان بود به پلیس آگاهی رفت و گفت: پسرم دیروز در حالی که توپش را برداشته بود برای بازی فوتبال به کوچه رفت، اما تا عصر به خانه برنگشت. من همه جا را دنبال او گشتم اما دوستانش گفتند از او خبری ندارند.
با این شکایت، تلاش پلیس برای یافتن ردی از پسربچه آغاز شد و ماموران به تحقیق از دوستان احسان پرداختند.
یکی از دوستان احسان به ماموران گفت: ما در حال بازی فوتبال بودیم که احسان آمد با ما بازی کند. اما دوستانم او را به بازی راه ندادند. احسان که ناراحت شده بود توپش را برداشت و از کوچه بیرون رفت .
در حالی که یک شبانه‌روز از ناپدید شدن احسان گذشته بود پلیس جسد وی را در حالی که شواهد نشان می‌داد با طناب خفه شده بالای تپه‌ای در حاشیه منطقه شهرزیبا پیدا کرد.
جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس برای رازگشایی جنات خاموش به تکاپو افتاد.
در تحقیقات محلی مشخص شد احسان آخرین بار سوار یک دستگاه پژوی مشکی دیده شده است. پلیس با اطلاعاتی که از شاهدان گرفت راننده پژو را ردیابی و بازداشت کرد، اما هیچ مدرکی علیه وی به دست نیامد. راننده پژو گفت من پسربچه را از سر خیابان سوار کردم و حدود یک کیلومتر آن طرف‌تر او پیاده شد. من فکر می‌کردم قصد رفتن به باشگاه ورزشی را دارد. او هیچ حرفی به من نزد.
به دلیل این که هیچ مدرکی علیه راننده پژو به دست نیامد، وی آزد شد و راز کشته شدن پسر ۱۲ ساله سر به مهر باقی ماند. با گذشت ۱۲ سال از این ماجرا و در حالی که هیچ ردی از عامل یا عاملان این جنایت پیدا نشده، پدر و مادر احسان در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی و با حضور یک مستشار حاضر شدند و خواستند دیه فرزندشان از بیت‌المال به آنها پرداخت شود. مادر احسان در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: ۱۲ سال قبل پسرم برای بازی از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت نمی‌دانم چه کسی و با چه انگیزه‌ای پسرم را کشته است. من بارها از دوستان او که حالا مرد شده‌اند سوال کردم تا شاید چیزی به خاطر بیاورند اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدم. حالا دیگر ناامیده شده‌ام و تقاضا دارم دیه فرزندم از صندوق بیت‌المال به ما پرداخت شود.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست اظهارنظر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها