آثار درخشانی از استان‌ها در جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی حاضر هستند که کیفیت آنها چشمگیر است. هیچ اثری نیست که ساخته و پرداخته یک نفر باشد، بلکه گروهی از افراد در خلق آن اثرگذار هستند و اگر اثری به نام من شناخته می‌شود، نظر لطف مردم است.
کد خبر: ۱۲۱۷۱۰۹

زمانی که «مدرسه موش‌ها» یا «خونه مادربزرگه» را می‌ساختیم، تنها افراد معدودی بودند که با تحصیلات مرتبط، در این حوزه به فعالیت مشغول بودند و بقیه افراد یا به صورت تجربی کار می‌کردند یا رشته اصلی‌شان تئاتر بود، ولی به همت همین افراد، خانواده برنامه‌های عروسکی ایران به وجود آمد. البته امروز صدها و هزاران نفر با تحصیلات مرتبط، در شهرها و استان‌های مختلف کشورمان مشغول تولید کارهای درخشان در حوزه عروسکی هستند.
باید همه مشکلات را با دقت و وسواس کنار گذاشت و به کار پرداخت. سابق بر این خیلی از امکانات را نداشتیم، ولی امروزه تجهیزات بیشتری فراهم شده و حتی مقرر شده در استان‌ها بدون محدودیت و سقف بودجه، آثار پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تولید شود که اقدام خوبی است.
از اقدامات انجام شده و نیز وعده‌های مدیران ارشد سازمان صدا و سیما برای کمک به فعالان حوزه برنامه‌های عروسکی تشکر می‌کنم. درخشش آثار حاضر در جشنواره که از استان‌ها حاضر شده بود، چشمگیر است. عزم و اراده‌ای بیش از مرکز، در استان‌ها دیده می‌شود، آثار با گویش بومی و متناسب با شرایط همان استان‌ها که لازم است زمینه دوبله آنها برای پخش از شبکه‌های سراسری فراهم شود.


مرضیه برومند

کارگردان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها