آیا پرونده جنجالی پروپئیچ، استقلال را از پنجره نقل و انتقالات محروم می‌کند؟

فقط تا سه‌شنبه وقت دارند

تنها چند هفته بعد از اظهارات مسؤولان باشگاه استقلال درباره پروپئیچ و تاکید روی این نکته که ظرف «دو سه روز یا یک هفته آینده» پول این بازیکن پرداخت می‌شود، این باشگاه در آستانه حذف از آسیا قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۱۶۸۱۲

روز گذشته در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما اعلام شد محرومیت استقلال از آسیا و دو پنجره نقل و انتقالات و همین‌طور کسر امتیاز کاملا جدی است و این اتفاق رخ خواهد داد. کامران منزوی عضو هیات مدیره استقلال هم خیلی زود نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و روی آنتن زنده شبکه گفت: «این خبر را تکذیب نمی‌کنم. تا این لحظه موفق نشده‌ایم پولی به پروپئیچ بدهیم.»
زمانی نمانده
در توضیح این پرونده جنجالی باید گفت روز دوشنبه 23 اردیبهشت کمیته انضباطی فیفا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد باشگاه استقلال باید تا روز چهارشنبه شنبه 26 تیر 440 هزار دلار به پروپئیچ پرداخت کند یا حداقل با این بازیکن توافق کند. استقلالی‌ها از آن روز وارد گود شدند تا بتوانند به نحوی مشکل را حل کنند. خیلی زود مشخص شد همه راه‌ها به بن‌بست می‌خورد. اولین مشکل این بود که بازیکن کروات - آلبانیایی به هیچ وجه نمی‌پذیرفت با باشگاه استقلال توافق مالی کند. او می‌گفت چون مدیران این باشگاه رفتار حرفه‌ای نداشتند و حتی به حرف‌هایش توجه نکردند، به همین خاطر پولش را تمام و کمال می‌خواهد.
دولت در جریان نیست؟
مشکل دوم این بود که باشگاه استقلال با وجود داشتن پول در ایران، نمی‌توانست آن را به حساب پروپئیچ واریز کند. ورزش هم از سوی آمریکا تحریم شده و به همین دلیل باشگاه‌ها و فدراسیون برای واریز پول و یا گرفتن پول‌های بین‌المللی خود مشکل دارند. از آنجا که از امروز فقط شش روز تا پایان مهلت فیفا به باشگاه استقلال باقی مانده است به همین خاطر خیلی‌ها تصور می‌کنند ماجرای محرومیت‌ها کاملا جدی است و آبی‌ها هفته آینده با بحران بزرگی روبه‌رو خواهند شد. یک منبع آگاه در این باره به جام‌جم توضیح داد: «متاسفانه احتمال این اتفاقات زیاد است. اجازه بدهید شرح ماجرا را بگویم. از 22 اردیبهشت چقدر زمان می‌گذرد؟ اصلا شما بگویید باشگاه استقلال 10 روز دیگر زمان داشته باشد. آیا وقتی در این مدت کاری نکرده، در یک هفته باقیمانده می‌تواند کاری کند؟ مشکل اینجاست که موضوع هنوز به طور کامل به اطلاع دولت نرسیده است. توقع این بود که از طریق وزارت خارجه اقداماتی شود ولی ظاهرا درخواستی از آنها نشده است. باشگاه استقلال هم در این بین کاملا پیگیر بوده و این‌که ماجرا چیست، برای ما هم روشن نیست.» او اضافه کرد: «مگر ایران کم پول دارد؟ باشگاه استقلال حتی خودش پول را داد و نکته اینجاست که چرا کمک نمی‌کنند تا پول را واریز کند؟ واقعا کار دشواری نیست. متاسفانه تا اینجا کاری نشده و اگر لحظه آخر هم کاری صورت نگیرد به احتمال زیاد استقلال از آسیا حذف و با کسر امتیاز و همین‌طور محرومیت از نقل و انتقالات روبه‌رو می‌شود.»
نزدیک به فاجعه
این وضعیت یعنی فاجعه برای استقلال. دلیل هم کاملا مشخص است. این باشگاه بازیکنان جدیدی خریده و به آنها پول‌های زیادی داده است. اگر از نقل و انتقالات محروم شود اجازه امضای قرارداد با آنها را ندارد! مسؤولان استقلال به شدت نگران این مساله هستند. سه‌شنبه‌شب اعضای هیات مدیره باشگاه گرد هم جمع شدند تا آخرین شرایط این پرونده جنجالی را بررسی کنند. فتحی گزارشی داد از این‌که از طریق وزارت ورزش و فدراسیون پیگیری کرده است ولی همین‌طور تیمی به فیفا رفته تا پیگیر باشد. منتهی خبرهای خوبی از فیفا نرسیده است. این مساله باعث نگرانی هیات مدیره و جلسه اضطراری آنها در همین زمینه برگزار شد.
باید دید استقلال در این زمان کوتاه بحران بزرگ را حل و فصل می‌کند و به این پرونده جنجالی پایان می‌دهد یا نه؟ هواداران هم به شدت نگران هستند و منتظر....

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها