مشاوره قبل و بعد از ازدواج را جدی بگیرید

منصوره نیکوگفتار، روان‌شناس در این رابطه می‌گوید: بسیاری از زنان و مردان به‌دلیل این‌که، در دوران نامزدی و آشنایی ارتباط خوبی با هم دارند، احساس می‌کنند تا آخر عمر مشکلی نخواهند داشت.
کد خبر: ۱۲۱۶۵۵۰

برای همین شناخت و مشاوره قبل از ازدواج را کاملا بی معنا تصور می‌کنند. در صورتی که آنها باید بدانند مشکلات و اختلاف سلیقه در بین هر زوج خوشبختی هم وجود دارد و این زوج‌ها هستند که باید مشکلات و اختلاف سلیقه ها را مدیریت و حل کنند. حل کردن این مشکلات هم نیاز به مشاوره، راهنمایی و آموزش مهارت زندگی دارد.
برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در زندگی زناشویی، زوج‌ها باید مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرند؛ چراکه این مشاوره باعث می‌شود آنها در دوران زندگی مشترکشان کمتر دچار اختلاف نظر، سلیقه و عقیده شوند و شناخت مناسبی از یکدیگر پیدا کنند. همچنین یاد می‌گیرند اختلاف‌ها را به‌راحتی مدیریت و حل کنند. از طرف دیگر تهیه و تدارکات مراسم عروسی و تشکیل زندگی مشترک واقعا وقتگیر و سخت است. برای همین زوج‌ها در اوایل زندگیشان ناخودآگاه مشغله زیادی پیدا می‌کنند و همین مساله باعث می‌شود زن و مرد از هم کمی‌فاصله بگیرند. به همین دلیل است که بیشتر اختلافات و دعواها در همان دوران به‌وجود می‌آید.
آنها باید سعی کنند همدیگر را درک کنند و کارها را به تنهایی انجام ندهند تا کمتر خسته شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها