دزدان مسلح که با گروگان گرفتن زوج جوان، خودروی لندکروز و 5/1 میلیارد تومان طلا از خانه‌شان سرقت کرده بودند، در دام پلیس گرفتار شدند. متهمان در جریان تحقیقات به قتل جوان ایرانی مقیم آمریکا اعتراف کردند.
کد خبر: ۱۲۱۶۲۴۷

به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات در این پرونده از اوایل اردیبهشت امسال و به‌دنبال گزارش سرقت مسلحانه‌ای در مهرشهر کرج در دستور کار پلیس قرار گرفت. تیمی از ماموران راهی محل سرقت در یک خانه ویلایی شده و با زوج جوانی رو‌به‌رو شدند که مورد ضرب و جرح قرار گرفته بودند.
زن جوان در تحقیقات به ماموران گفت: از خرید به خانه بر‌می‌گشتم که مقابل در، دو مرد جوان مرا به داخل خانه پرت کرده و با تهدید اسلحه به انباری بردند و دست و پایم را بستند. آنها با تهدید از من خواستند سوئیچ لندکروز را به آنها بدهم. وقتی در برابرشان مقاومت کردم، به جست‌وجوی داخل خانه پرداختند. ساعتی بعد شوهرم به خانه آمد که آنها با تهدید اسلحه او را هم در داخل انباری زندانی کردند. دزدان مسلح پس از سرقت خودروی لندکروز و حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان طلایی که در خانه داشتیم از محل فرار کردند. به سختی دست و پای خودمان را باز کرده و از انباری بیرون آمدیم و از پلیس کمک خواستیم.
شوهر این زن هم در بازجویی‌ها گفت: متهمان اسلحه را روی سرم گذاشته و تهدید می‌کردند اگر مقاومت کنم ما را به قتل می‌رسانند.
شناسایی دزدان حرفه‌ای
ماموران تحقیقات در این باره را آغاز کرده و با بررسی دوربین‌های مداربسته و انگشت‌نگاری در صحنه جرم، ردپای پسر جوانی به نام ساسان را در این سرقت به دست آوردند. پسر جوان در خانه‌اش در یکی از محله‌های کرج دستگیر شد و در بازجویی‌ها به ارتکاب این سرقت با همدستی دوستش میثم اعتراف کرد.
ماموران که احتمال می‌دادند میثم با اطلاع از دستگیری همدستش فرار کند، بلافاصله راهی خانه او شده و دومین متهم را هم دستگیر کردند.
در جریان تحقیقات از متهمان مشخص شد، پدر ساسان طراح این سرقت بوده و با شناسایی خودروی لندکروز از پسرش و میثم خواسته بود آن را برایش سرقت کنند. به‌خاطر این سرقت هم به هرکدام از آنها 50 میلیون تومان داده بود.
در ادامه طراح سرقت به نام اکبر دستگیر و یک قبضه سلاح کلت از او کشف شد. سلاح اکبر به آزمایشگاه تشخیص هویت ارسال و پس از بررسی آن مشخص شد چندی قبل از آن شلیک شده است.
رازگشایی از جنایت
با افشای این موضوع تحقیقات دوباره از اکبر آغاز شد که در ابتدا ادعا کرد برای امتحان کردن سلاح با آن شلیک کرده است اما در ادامه لب به اعتراف گشود و به قتل جوان ایرانی مقیم آمریکا در ماهدشت اعتراف کرد.اکبر در بازجویی‌ها گفت: پسرم در شرکت مقتول کار می‌کرد و می‌دانستم وضع مالی خوبی دارد به همین خاطر نقشه قتلش را طراحی و اجرا کردم. او را با شلیک گلوله به قتل رساندم و اثر انگشتش را پای برگه‌های سفیدی زدم. با این برگه‌ها بخشی از اموالش را تصاحب کردم. بعد هم با اره جسدش را تکه تکه کرده و دفن کردیم.
سرهنگ نادربیگی رئیس پلیس آگاهی البرز در این باره گفت: پس از اعتراف متهم، ماموران راهی محل دفن جسد در ماهدشت شده و بقایای جسد مقتول را داخل کیسه‌های مشکی رنگ پیدا کردند. متهم جسد را 12تکه کرده و در محلی بیابانی دفن کرده و روی آن را بتن ریخته بود.
متهمان همچنین خودروی لندکروز را دو میلیارد تومان فروخته بودند که خریدار خودروی سرقتی هم شناسایی و دستگیر شد. دزدان قصد سرقت‌های دیگری نیز داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها