عامل شهادت امام جمعه کازرون پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص در ملاء عام محکوم شد.
کد خبر: ۱۲۱۵۶۰۴

به گزارش خبرنگار جام‌جم، حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه شهید کازرون سحرگاه بیست و سوم ماه رمضان ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه، پس از بازگشت از مراسم احیا در شب قدر توسط شخصی به نام حمیدرضا درخشنده به شهادت رسید. چند ساعت پس از این جنایت، قاتل دستگیر شد و در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد. چهار روز بعد پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان فارس ارسال شد. صبح دیروز جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه یکم دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی حسین رجایی‌نیا و با حضور متهم به قتل، اولیای دم و نماینده دادستان برگزار شد.
در ابتدای جلسه دادگاه، نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست تقاضای متهم را مطرح کرد.
در ادامه فرزند حجت‌الاسلام و المسلمین شهید خرسند به عنوان اولیای دم از دادگاه تقاضای قصاص کرد.
وکیل مدافع شکات نیز از طرف سایر اولیای دم بر تقاضای قصاص تأکید کرد.
پس از آن رئیس دادگاه با فراخواندن حمیدرضا درخشنده، متهم پرونده، به جایگاه به ثبت اظهارات وی پرداخت و ابتدا متهم با پذیرفتن اتهام با ابراز ندامت، از اولیای دم حاضر در دادگاه تقاضای بخشودگی کرد.
وی با اعتراف به این‌که پیش از این نیز قصد ارتکاب چنین کاری را داشتم و در لحظه آخر منصرف شدم گفت: در شب حادثه زمینه را برای اجرای قصد خود فراهم دیدم. حالا از کار خود پشیمان هستم و اشتباه کردم.
در ادامه وکیل متهم به دفاع از موکل خود پرداخت و از اولیای دم درخواست کرد قاتل را ببخشند.
پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، دادگاه با اعلام تنفس وارد مشورت شد و پس از اخذ آخرین دفاع متهم رأی دادگاه مبنی بر قصاص در محل ارتکاب جرم صادر و به صورت حضوری به متهم و وکیل مدافع وی ابلاغ شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها