وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که اگر محدودیت‌های صادرات نفت برداشته شود، اروپایی‌ها چه قدر از ایران نفت خواهند خرید، گفت: اروپایی‌ها در موضوع خرید نفت تاکنون هیچ همکاری نکرده‌اند، دولت‌های اروپایی استدلالشان این است که دولت‌ها نفت را نمی‌خرند بلکه شرکت‌های خصوصی اروپا نفت خرید می‌کنند و آنها هم چون با آمریکا ارتباط دارند از ما خرید نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۲۱۲۸۱۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، صادرات بیشتر نفت و کالاهای غیرنفتی از جمله پتروشیمی را مهم‌ترین راهبرد اقتصادی ایران در مقابله با تحریم‌ها برشمرد و افزود: باید همه تلاش خود را به کار ببندیم تا تحریم را بشکنیم که تاکنون هم آن را شکسته‌ایم.
وزیر نفت گفت: آمریکا نمی‌تواند به خواسته‌های خود در تحریم نفتی ایران دست یابد، ما هم باید بکوشیم از این مرحله مانند همیشه با سربلندی عبور کنیم.
وی اضافه کرد: آمریکا حتماً نمی‌تواند به خواسته‌های خود برسد بنابراین همه باید در داخل متحد شویم و کمک کنیم تا از این مرحله با سربلندی عبور کنیم.
وزیر نفت مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن حکیمانه و مقتدرانه بیان کرد.
زنگنه در پاسخ به این پرسش که به نقل از شما برخی مشتریان نفتی ایران، جاسوس قلمداد شده‌اند، گفت: نگفته‌ام مشتریان ما جاسوس هستند بلکه گفته‌ام برخی از کسانی که به اسم خرید نفت به ما مراجعه می‌کنند به‌دنبال کسب اطلاعات هستند و می‌خواهند ببینند ما نفتمان را چگونه و با چه ترکیباتی صادر می‌کنیم، می‌خواهند این موارد را استحصال کنند، ولی دیگر یاد گرفته‌ایم که چگونه برخورد کنیم. این افراد از یک کشور نیستند بلکه از هر جایی هستند.
زنگنه درباره آخرین وضع خط لوله صلح توضیح داد: ما بیش از دو سال قبل با گازپروم روسیه یادداشت تفاهم امضا کردیم که این شرکت، موافقت پاکستان و هند را برای ادامه و تکمیل این خط لوله دریافت کند و سپس بقیه مراحل انجام شود، اما این کار هنوز انجام نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها