این هفته در بخش صحنه‌گران شبکه نمایش ببینید:

مرور فیلم‌های مرد بارانی در سیما

شبکه نمایش سیما این هفته در بخش مرور پرونده کاری بازیگران شاخص سینما (صحنه‌گران)، فیلم‌هایی از داستین هافمن را به روی آنتن می‌برد.
کد خبر: ۱۲۱۱۶۴۱

داستین لی هافمن بازیگر تئاتر، سینما و کارگردان شاخص آمریکایی است. هافمن تاکنون بازی در بیش از ۶۰ فیلم در ژانرهای مختلف را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است. او شش بار کاندیدای دریافت جایزه اسکار شده و دو بار هم این جایزه را به خاطر بازی در فیلم‌های «کریمر علیه کریمر» و «مرد بارانی» تصاحب کرده است. بر این اساس شبکه نمایش سیما این هفته در بخش مرور آثار سینماگران، فیلم‌های داستین هافمن را به نمایش می‌گذارد.
فیلم‌های شهر دیوانه، بزرگ‌مرد کوچک، کریمر علیه کریمر، سگ را بجنبان، فروشگاه عجیب آقای مگوریوم، داستان خانواده مایرویتز و مرد بارانی آثاری هستند که با بازی داستین هافمن، به ترتیب از شنبه ۲۵ تا جمعه ۳۱ خردادماه، ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شوند. این فیلم‌ها در ساعت‌های ۴ و۳۰ دقیقه و 11 روز بعد هم بازپخش می‌شوند.
در گزارش زیر به مرور برخی از این فیلم‌های سینمایی پرداخته و دلایل جذابیت‌شان را برای تماشا بررسی می‌کنیم.
شهر دیوانه
ساخت فیلم سینمایی شهر دیوانه (Mad City) به دو دهه قبل، یعنی سال 1997 برمی‌گردد. دورانی که هافمن به دوران میانسالی‌اش نزدیک شده و دیگر به عنوان بازیگری توانمند و صاحب هنر، توانسته بود به اهالی سینما و نیز مخاطبان آن شناسانده شود. او در آن دهه در حدود 9 فیلم سینمایی بازی کرد که شهر دیوانه یکی از آن آثار بود.
خلاصه داستان: داستان این فیلم مهیج در مادلین کالیفرنیا، موزه تاریخ طبیعی این شهر می‌گذرد. یکی از نگهبانان امنیتی اخراج‌شده موزه به نام سام بیلی (با بازی جان تراولتا)، تصادفا به یکی از نگهبانان تیراندازی می‌کند و سپس گروهی از بچه‌های مدرسه‌ای که در قالب اردویی برای بازدید از موزه آمده‌اند و همچنین یک گزارشگر تلویزیونی با نام ماکس براکت (با بازی داستین هافمن) را گروگان می‌گیرد. اما حالا براکت این ماجرا را به منزله فرصتی می‌بیند تا وضعیت راکد شغلی‌اش را احیا کند.
ویژگی‌ها: فیلم اگرچه از حضور دو بازیگر مطرح آن سال‌ها، هافمن و تراولتا (به واسطه بازی‌اش در فیلم سینمایی مشهور همان سال «تغییر چهره») بهره می‌جست، اما در گیشه موفقیت خارق‌العاده‌ای به دست نیاورد و امتیازی هم که اکنون در بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها (IMDb) از سوی کاربران دارد، عدد 2/6 و در واقع امتیاز چندان بالایی نیست. با این حال قرار گرفتن هافمن در قالب یک خبرنگار جنجالی و تقابل او با تراولتای جوان و همچنین دیالوگ‌های اجتماعی و تا اندازه‌ای سیاسی کار قابل توجه بود.
سال تولید: 1997
کارگردان: کوستا گاوراس
بازیگران: داستین هافمن، جان تراولتا، میا کرشنر، آلن آلدا، تد لواین، رابرت پروسکی، بیل نون، کیلا پرت، ویلیام آترتون، ریچارد پورتنو، لوسیندا جنی، ریموند جی
بزرگمرد کوچک
فیلم سینمایی بزرگمرد کوچک (Little Big Man) مربوط به نخستین سال‌های فعالیت هافمن در عالم بازیگری، یعنی سال 1970 است. دهه 70 سال‌های اوج درخشش هافمن هم بود و او با بازی درخشانش در نقش جک کراب در این فیلم، موفقیت‌هایی را برای خود رقم زد. فیلم عنوان هفتمین فیلم پرفروش سال را هم از آن خود کرد و مسیر ادامه فعالیت‌های هافمن از آن زمان اوج گرفت.
خلاصه داستان: یک تاریخدان به یک خانه سالمندان می‌رود تا بتواند جک کراب 121 ساله (با بازی داستین هافمن) را از نزدیک ملاقات کند. جک کراب در طول این 121 سال اتفاقات بسیاری را از سر گذرانده و تاریخدان از او می‌خواهد که داستان زندگی‌اش را برایش بگوید.
ویژگی‌ها: فیلم سینمایی بزرگمرد کوچک که بر اساس رمانی به همین نام، نوشته توماس برجر ساخته شده بود، مورد توجه منتقدان هم قرار گرفت و در آن سال نامزد یک جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هم شد. گفته می‌شود که هافمن برای این‌که بهتر بتواند شکنندگی و گرفتگی صدای یک مرد 121 ساله را اجرا کند، قبل از هر اجرا به اتاق تعویض لباس رفته و به مدت یک ساعت فریاد می‌زده تا تارهای صوتی‌اش بگیرد.
سال تولید: 1970
کارگردان: آرتور پن
بازیگران: داستین هافمن، فی داناوی، ریچارد مالیگان، دن جورج، جیمز اندرسن
کریمر علیه کریمر
فیلم سینمایی کریمر علیه کریمر (Kramer vs. Kramer) دیگر فیلم سینمایی موفق دهه هفتاد با بازی داستین هافمن بود که بسیار تحسین شده و مخاطبان زیادی را هم به سینماها کشاند. هافمن در این فیلم با مریل استریپ، از جمله شاخص‌ترین بازیگران زن این سال‌های سینما همکاری کرد.
خلاصه داستان: تد کریمر (با بازی داستین هافمن) کارمند سخت‌کوش و نسبتا موفق یک شرکت تبلیغاتی است، اما بیش از حد در کار خود غرق شده و به این خاطر همسرش جوآنا (با بازی مریل استریپ) شدیدا احساس تنهایی می‌کند.
ویژگی‌ها: داستین هافمن اولین اسکار بازیگری خود را با بازی در این فیلم به دست آورد. فیلم به بخش‌هایی از ماجراهای آن سال‌های جامعه آمریکا (همچون بحران اقتصادی و بیکاری) هم می‌پرداخت و از این رو بسیاری با فیلم و سیمای یک پدر خانواده در آستانه فروپاشی که هافمن از خود به نمایش گذاشته بود، همذات‌پنداری کردند.
سال تولید: 1979
کارگردان: رابرت پنتون
بازیگران: داستین هافمن، مریل استریپ، جاستین هنری، جین الکساندر

زهرا غفاری
رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها