در روزهای اخیر، گزارش‌هایی از چگونگی تاثیر گذاشتن گروهی سودجو در قیمت‌گذاری خودرو و ملک در پلتفرم‌های اینترنتی خرید و فروش منتشر شد. دلالانی که با هماهنگی‌های قبلی و استفاده از شگردهایی خاص روی قیمت یک مدل خودروی خاص یا املاک در پلتفرم‌های اینترنتی تاثیر می‌گذاشتند.
کد خبر: ۱۲۱۰۵۸۵

هرچند بلافاصله بعد از انتشار این خبر و رو شدن دست این افراد، پلتفرم‌هایی مانند دیوار و شیپور به‌سرعت قیمت این دسته کالاها را به‌صورت «توافقی» ذکر کردند، اما این راه‌حل کافی نخواهد بود.
از این رو، معاون دادستانی کشور با اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی، نماینده پلیس فتا، پلیس امنیت، اماکن و همچنین مسؤولان اتحادیه املاک و برخی از سایت‌های آگهی اینترنتی، جلسه‌ای تشکیل داده تا راه‌حلی برای این مشکل اندیشیده شود.
یکی از موضوعات مطرح شده در این خصوص، احراز هویت کاربران هنگام ثبت‌نام در این پلتفرم‌هاست. موضوع دیگر، درج قیمت‌ها براساس مبنای کارشناسی است. رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی درباره قیمت‌گذاری گفته: «مشکل اینجاست که در حال حاضر مرجع ثابت و موثقی درباره قیمت خودرو و ملک وجود ندارد و ما می‌خواهیم اتحادیه‌های خودرو و ملک بتوانند در زمینه قیمت‌سازی مرجع، ما را یاری کنند.» او همچنین استفاده از هوش مصنوعی را نیز مفید می‌داند و تاکید می‌کند که قرار نیست سقف قیمت خاصی برای یک محصول معین شود، بلکه باید از حضور سودجویان و قیمت‌سازی در فضای مجازی جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها