یک موفقیت خاص برای آقای معمولی فوتبال

پایان بدشانسی‌های کلوپ در فینال‌ها

قبل از این‌که فینال شنبه شب در ورزشگاه مترو‌پولیتانوی شهر مادرید آغاز شود، یک رکورد منفی در کارنامه یورگن کلوپ آلمانی بیش از هر چیزی توی ذوق می‌زد. آقای معمولی فوتبال که بسیاری با شور و هیجان عجیبش کنار زمین او را می‌شناسند، تا قبل از فینال شنبه شش بار با تیم‌های مختلف به فینال رفته بود و نکته عجیب این‌که در تمام این شش بازی هم به عنوان بازنده زمین را ترک کرده بود. اما گل‌های محمد صلاح و اوریگی باعث شد این نوار ناکامی‌ها در شهر مادرید پاره شود.
کد خبر: ۱۲۱۰۰۸۶

فینال سال گذشته لیگ قهرمانان با همین لیورپول مقابل رئال، فینال لیگ قهرمانان سال 2013 با دورتموند مقابل بایرن مونیخ، دو فینال جام حذفی در آلمان، یک فینال لیگ اروپا و یک فینال جام حذفی در انگلیس با لیورپول، شش بازی‌ای بود که با ناکامی مرد آلمانی به پایان رسید. به همین دلیل بود که کلوپ بعد از پایان بازی این‌طور صحبت کرد: خیلی خوشحالم. برای خودم، هواداران و باشگاه. تابه‌حال چنین تیمی دیده بودید؟ ما امشب در فینال لیگ قهرمانان عالی ظاهر شدیم و به حق‌مان رسیدیم. این بهترین شب عمرم بود.
نکته جالبی که کلوپ در صحبت‌های بعد از این بازی به آن اشاره کرد، تماس گواردیولا با او بوده است. او در این زمینه گفت: بعد از بازی گواردیولا نخستین کسی بود که با من تماس گرفت و قهرمانی لیورپول را تبریک گفت. ما به هم قول دادیم که در هر جامی با هم رقابت کنیم. کسب ۹۷ امتیاز در لیگ جزیره و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نشان داد فصل باور نکردنی را پشت سر گذاشتیم.
اگرچه فینال شنبه شب در مقایسه با چند فینال گذشته در لیگ قهرمانان اروپا جذابیت و هیجان به مراتب کمتری داشت، اما در این بازی چند رکورد جا به جا شد. گلی که محمد صلاح در دقیقه 2 بازی و از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، دومین گل سریع فینال این مسابقات نام گرفت. سریع‌ترین گل فینال مربوط به فینال سال 2005 است که پائولو مالدینی در ثانیه 51 به ثمر رساند. همچنین اوریگی با گلی که در دقایق پایانی به ثمر رساند، به پنجمین بازیکنی تبدیل شد که در شش فینال قبلی به عنوان بازیکنی تعویضی به میدان آمده و گل زده است. مارسلو (2014)، یانیک کاراسکو (2016)، مارکو آسنسیو (2017) و گرت بیل (2018 ) چهار بازیکنی هستند که چنین آماری داشتند.
لیورپول حالا با کسب جام ششم در رده سومین باشگاه پرافتخار در تاریخ لیگ قهرمانان قرار گرفته است. رئال با 13 و میلان با هفت قهرمانی در رده‌های اول و دوم قرار دارند. از سوی دیگر، تعداد قهرمانی تیم‌های انگلیسی در این جام به عدد 13 رسید. در این زمینه اسپانیا با 18 جام پرافتخارترین به حساب می‌آید. از سوی دیگر، کلوپ به هفدمین مربی تبدیل شد که توانسته تیمش را به قهرمانی در این مسابقات برساند.
مسی، آقای گلی را از رونالدو گرفت
با پایان بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا، لیونل مسی با زدن 12 گل به‌عنوان آقای گل این فصل انتخاب شد. او این تعداد گل را در 837 دقیقه حضورش در زمین به ثمر رساند و این یعنی این‌که ستاره آرژانتینی هر 69 دقیقه یک بار گل زده است. مسی 9 گل را با پای چپ و سه گل باقیمانده را با پای راست خود به ثمر رسانده است. روبرت لواندوفسکی با هشت و سرخیو آگوئرو با شش گل در رده‌های بعدی گلزنان این فصل قرار دارند.
او در حالی امسال به این افتخار رسید که در سه فصل گذشته کریس رونالدو به آقای گلی مسابقات رسیده بود. از سوی دیگر، حالا مسی و رونالدو هر کدام‌شان با شش بار عنوان آقای گلی طی 12 سال گذشته به تنهایی در صدر قرار دارند. در زمینه پاس گل هم، لوییس سوارز، دوژان تادریچ از آژاکس، جوردی آلبا و لروی سانه با دادن پنج پاس گل در این فصل رکورددار شدند. البته سوارز به دلیل این‌که دقایق کمتری در زمین حضور داشت، در صدر قرار دارد.

لیورپول - چلسی در سوپرجام اروپا ۲۰۱۹

با قهرمانی چلسی در لیگ اروپا و لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا، تکلیف دیدار سوپرجام اروپا در سال ۲۰۱۹ مشخص شد. به این ترتیب دو تیم لیورپول و چلسی در استانبول برابر هم قرار خواهند گرفت تا تکلیف قهرمان سوپرجام این سال مشخص شود.
لیورپول تاکنون در پنج دوره توانسته در سوپرجام اروپا آماده باشد که در سه دوره عنوان قهرمانی را به دست آورده و دو بار نیز باخته است. همچنین چلسی تاکنون سه بار در سوپرجام اروپا حاضر بوده است که تنها یک‌بار توانسته عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها