فردی که با سوءاستفاده از اعتماد جویندگان کار اقدام به خرید ارز الکترونیک به نام آنها و کلاهبرداری به این شیوه می‌کرد، بازداشت شد.
کد خبر: ۱۲۰۸۷۳۲

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به جام‌جم گفت: چندی پیش مرد 24 ساله‌ای با حضوردر پلیس فتا شکایتی مطرح کرد مبنی براین‌که در یکی از کانال‌های فضای مجازی تبلیغی جذاب برای کاریابی را مشاهده کرده و پس از ارتباط با مدیر کانال این فرد ادعا کرده که با ثبت‌نام نیروی کار و خرید ارز الکترونیکی می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند.
وی افزود: پس از این شکایت و در تحقیقات پلیسی مشخص شد، متهم تحت عنوان بازاریابی اینترنتی و با نام‌های جعلی جوانان را فریب داده و با راه‌اندازی صفحه درگاه بانکی جعلی مشخصات کارت بانکی کاربران را کپی کرده و در فرصتی مناسب نه تنها شغل و در آمدی برایشان ایجاد نکرده، بلکه قصد داشته تا در فرصتی مناسب حسابشان را خالی کند. همچنین متهم برای رد گم کردن و پنهان ماندن هویت خود از طریق پنل کاربری اشخاص اقدام به خرید ارز الکترونیک کرده بود و هر بار برای کاربران مبلغ اندکی پول در قبال کارکرد واریز می‌کرد.
پس از دستگیری متهم مشخص شد، او از افراد سابقه دار پرونده‌های قبلی پلیس فتا بوده است. متهم، موجودی اطلاعات بیش از ۱۶۶ کارت بانکی شهروندان را از طریق صفحه جعلی بانکی به‌دست آورده بود، ولی قبل از هر برداشتی بازداشت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها