کد خبر: ۱۲۰۸۵۲۸

امروزه بسیاری از افراد با ضبط کردن رخدادهای بازی خود و به اشتراک‌گذاری آنها در شبکه‌های اجتماعی، شغل‌های جدیدی را ایجاد کرده‌اند. با این حال یکی از نکات بسیار مهم این است که بازی‌های رایانه‌ای تنها روی رایانه‌های خانگی و لپ‌تاپ‌ها اجرا نمی‌شوند، بلکه استفاده از کنسول‌های بازی در جهان رو به افزایش است. ضبط کردن بازی‌ها روی کنسول‌ها ممکن است اندکی پیچیده‌تر به نظر برسد، در کلیک این هفته به شما آموزش می‌دهیم چطور می‌توانید بازی‌های انجام شده در کنسول خود را در قالب یک فایل ویدئویی ذخیره کنید.

پلی‌استیشن 4
اگر از پلی‌استیشن 4 استفاده می‌کنید باید بدانید این کنسول به‌صورت خودکار بازی‌های شما را ضبط می‌کند. این کنسول بازی شرکت سونی همیشه 15 دقیقه آخر بازی شما را در هارددیسک ذخیره کرده است. البته این امر تنها مربوط به بازی است و حضور در منوها و مواردی از این دست توسط دستگاه ضبط نمی‌شود. در سمت چپ بالای دسته، دکمه‌ای به نام Share قرار دارد که با فشردن آن، یک منو برای شما باز می‌شود که می‌توانید به کمک آن ویدئوی ضبط شده را در اختیار داشته باشید. برای ذخیره کردن فایل، دکمه مربع را فشار بدهید و به‌این‌ترتیب ویدئوی بازی شما روی هارددیسک دستگاه ذخیره خواهد شد. اگر می‌خواهید یک بازی را شروع کرده و از همان ابتدا آن را ضبط کنید هم می‌توانید دکمه Share را دوبار پشت سر هم فشار بدهید. البته همان‌طور که اشاره شد، این ویدئوها 15 دقیقه یکبار تکرار می‌شود و به همین دلیل نیز می‌توانید هر 15 دقیقه، یک بار ویدئو را ذخیره کرده و سپس ویدئوی بعدی را ضبط کنید.

اکس باکس وان
کنسول بازی اکس باکس وان، این محدوده زمانی را به پنج‌دقیقه کاهش داده و دسترسی به فایل ویدئویی نیز از طریق فشردن دکمه اکس باکس در بخش بالایی مرکز دسته قابل انجام است. البته یک راهکار ساده برای ذخیره سریع 30 ثانیه آخر بازی این است که این دکمه را دوبار پشت سر هم و سریع فشار بدهید.

نینتندو سوییچ
کنسول بازی نینتندو سوییچ فاقد چنین امکانی است، ولی برای این کنسول و دیگر کنسول‌ها می‌توانید از نرم‌افزارها و تجهیزات جانبی استفاده کنید.

احمد محمدحسینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها