انتشار خبری مبنی بر خارج شدن لوایح سی.‌اف.‌تی و پالرمو از دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام، واکنش‌های مختلفی را در پی داشت، اما آ‌ن‌طور که اعضای مجمع تشخیص دیروز اعلام کردند چنین خبری صحت ندارد، اگرچه مجمع عجله‌ای هم برای تصویب این لوایح ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۷۶۳۲

یکی دو روز قبل بود که یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود این دو لایحه از دستور کار مجمع خارج شده‌است.
به‌دنبال انتشار این خبر، مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در جلسه دیروز مجلس در جریان رسیدگی به لایحه الحاق یک تبصره به ماده 6 قانون مبارزه با پولشویی، اظهار کرد: چند ماه است که بحث سی‌اف‌تی و پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شده، ولی اخیرا شنیدیم دبیر مجمع تشخیص مصلحت، این دو لایحه را از دستور کار خارج کرده است.
وی افزود: نمی‌دانم ایشان چنین اختیاری داشته که لوایح را از دستور کار مجمع خارج کند.مجلس وقت زیادی ندارد که قانون را با اکثریت آرا تصویب کند و به شورای نگهبان بفرستد و سپس در مجمع آنان تشخیص دهند که آن را از دستور کار خارج کنند. وی تاکید کرد: امیدواریم این موضوعی که شنیده‌ایم درست نباشد و اشتباه شنیده باشیم. اما اعضای مجمع تشخیص مصلحت در مصاحبه‌هایی که دیروز انجام دادند این موضوع را تایید نکردند.
مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه به ایرنا گفت: از ابتدا تصمیم گرفته شد لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی با هم در کمیسیون مربوط در مجمع بررسی شود و خود مجمع تشخیص، درباره آن اظهارنظر کند، اما هنوز گزارش نظر کمیسیون به مجمع فرستاده نشده است.این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اظهارنظر سید‌محمد صدر مبنی بر این‌که بررسی این لوایح از دستور کار مجمع خارج شده است، توضیح داد: شاید منظور آقای صدر هم همین بوده که در حال بررسی در کمیسیون‌هاست. درواقع سی‌اف‌تی و پالرمو همچنان در حال بررسی است.
احمد توکلی هم در گفت‌وگو با خبر آنلاین با رد از دستور کار خارج شدن این دو لایحه مهم از دستور کار مجمع، گفت: این لوایح از دستور کار مجمع خارج نشده است، بلکه زمینه بررسی آن وجود ندارد.وی افزود: وقتی آمریکا به‌گونه‌ای دیگر رفتار می‌کند و نمی‌شود به او اعتماد کرد؛ وقتی اروپایی‌ها می‌گویند باید برجام اجرا شود، ولی خودشان تعهداتشان را اجرا نمی‌کنند یا در مورد اینستکس به‌گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند یا وقتی می‌گویند ما برجام را قبول داریم ولی به آن عمل نمی‌کنند؛ در این شرایط خود به خود اگر ما کوتاه بیاییم فشار آنها بیشتر می‌شود. اگر ما مقاومت کنیم فشار آنها کمتر می‌شود. ما اگر بخواهیم سریع این لوایح را بررسی کنیم و فقط معیشت مردم را ملاک قرار دهیم به اعتقاد من بیشتر به ضرر مردم می‌شود.
توکلی گفت: لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی از دستور کار خارج نشده است اما فعلا تعجیلی برای بررسی آنها نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها