شش سال پس از آن‌که اسپانیا اولین قهرمانی‌اش در یورو را جشن گرفت، لوییز آراگونز سرمربی آن اسپانیای دوست داشتنی، چهره در نقاب خاک کشید. ایکر کاسیاس کاپیتان آن تیم درباره سرمربی فقید گفت: فوتبال باید برای تاثیر مثبت آراگونز از او تشکر کند .... و حالا بعد از گذشت پنج سال از آن جمله، بزرگی از بزرگان فوتبال باید پیدا شود تا به ایکر کاسیاس بگوید فوتبال به تو مدیون است پسر.
کد خبر: ۱۲۰۶۸۱۴

کاپیتان کم‌حرف رئال مادرید که از بازی در تیم سوم تا کاپیتانی تیم اصلی را در 17 سال طی کرد و کاپیتان دوست‌داشتنی تیم ملی اسپانیا که 20 سال در 6 رده سنی زیر 15 تا زیر 21 سال و همین طور تیم ملی بزرگسالان اسپانیا بازی کرد، سال 2015 به‌دلیل شخصیت سخت و روح انعطاف‌ناپذیر فلورنتینو پرز از اسپانیا راهی پرتغال شده بود. او هم مانند رائول نجیب که برای بازی نکردن مقابل رئال مادرید راهی شالکه و السد و نیویورک شد تا از فوتبال جدا شود، باید جایی را دور از لالیگا و اسپانیا برای خود پیدا می‌کرد که مبادا مجبور شود رودرروی عشقش قرار بگیرد و برای شکست تیم محبوبش تلاش کند.
کاسیاس شاید تفسیر کلمه وفاداری در فوتبال باشد. کاپیتان مقتدرترین اسپانیای تاریخ، دو بار در یورو (2008 و 2012) و یک بار در جام جهانی (2010) جام را بالای سر برد ولی بی‌مهری رئال، او را به پورتو در لیگ پرتغال تبعید کرد تا آنجا هم به چهره محبوب هواداران تبدیل شود. خبر حمله قلبی ایکر فوتبال دنیا را تکان داد چون او فوتبال را برای فوتبال دوست داشت. فوتبال مدرن دنیا در سالهای ابتدایی قرن 21 بدهی فراوانی به ایکر کاسیاس دارد. بدهی عظیمی که شاید مانند بسیاری از ستاره‌های بزرگ تاریخ، ادا نشود. پسر مظلوم روستای موستولس در 18 کیلومتری مادرید هنوز هم با همان حجب و حیای کودکی رفتار می‌کند. او همان طور از فوتبال خداحافظی کرد که از او توقع می‌رفت. مانند خداحافظی‌اش از برنابئو. گلادیاتوری که هیچ وقت جای خالی‌اش درون دروازه اسپانیا و رئال، پر نشد. خداحافظ ایکر مقدس.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها