جنگ دوباره ترامپ و دموکرات‌ها

چند روز پیش دموکرات‌های ارشد کنگره آمریکا شامل نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و جری ندلر رئیس کمیته قضایی این مجلس گفتند که آمریکا در حال تجربه یک بحران قانون اساسی است. همین چند جمله کافی بود تا او با توییت‌هایش شدیدترین حرف‌ها را علیه این افراد بیان کند.
کد خبر: ۱۲۰۶۲۰۵

آن‌طور که پایگاه خبری هیل منتشر کرده، ترامپ روز گذشته در چند توییت به این اظهارات دموکرات‌ها واکنش نشان داد و آنها را به تداوم سوءاستفاده از قدرت و آزار و اذیت خودش متهم کرد. او در اولین توییت خود نوشت: حتی جیمز کلپر، مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا می‌پذیرد اقدامات اف‌.بی.‌آی علیه کمپین ریاست‌جمهوری ترامپ با تعریف جاسوسی مطابق است و شاید کریستوفر رای مدیر فعلی اف‌.بی‌.آی نفر بعدی باشد که این کار را انجام می‌دهد.
ترامپ به همین هم بسنده نکرد و در توییت دیگری در ادامه حمله‌اش به دموکرات‌ها نوشت: سوءاستفاده‌ دموکرات‌ها از قدرت از دوران ریاست جمهوری اوباما شروع شد، در طول عملیات مولرـ اف.‌بی.‌آی ادامه یافت و اکنون نوبت جری ندلر است تا سوءاستفاده از قدرت را به هدف آزار و اذیت ترامپ ادامه دهد. اف‌بی‌آی هیچ رهبری ندارد. مدیر اف.‌بی.‌آی در حال حمایت از همان باندی است که تلاش کرد رئیس جمهور را از طریق یک کودتای غیرقانونی سرنگون کند. ترامپ در ادامه توییت‌هایش دموکرات‌ها را «دیوانه» خواند و نوشت: دموکرات‌ها با وجود گذشت دو سال و صرف میلیون‌ها دلار، از زمان علنی شدن نتایج گزارش رابرت مولر مثل دیوانه‌ها رفتار کردند اما آنها حتی قبل از آغاز انتشار این گزارش می‌دانستند هیچ چیزی وجود ندارد. همه این اتفاقات یک حقه بزرگ است و شاید بزرگ‌ترین فریب در تاریخ آمریکا باشد.
در واکنش به این اظهارات، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ای‌بی‌سی گفت، استیضاح از سوی مجلس نمایندگان که تحت کنترل دموکرات‌ها قرار دارد، به لحاظ سیاسی تفرقه‌انگیز خواهد بود و به نظر نمی‌رسد در سنا که تحت کنترل جمهوریخواهان است، تایید شود. شیف افزود: اما ممکن است ترامپ ما را به این مرحله برساند. مطمئنا به نظر می‌رسد او در این‌باره در حال تلاش است و این می‌تواند روش عمدی او برای تفرقه‌افکنی بیشتر میان ما باشد. او فکر می‌کند این شکاف به لحاظ سیاسی به نفعش خواهد بود اما قطعا به نفع کشور نیست.
وی همچنین گفت آمریکا چهار سال دیگر با ترامپ دوام نخواهد آورد. وی هشدار داد رئیس‌جمهور به جای متحد ساختن، مردم را دچار تفرقه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها