جام‌جم آنلاین گزارش می‌دهد؛

مسخره آهنین

عکس‌های تکان‌دهنده غزه، ما را یاد چند رمضان خونین گذشته در جهان می‌اندازد

افطار و سحر به وقت خون

شنبه، شبی دیگر به برگ تقویمِ نوار خونینِ خطِ زمانِ اضافه شد؛ رژیم صهیونیستی ساعاتی مانده به آغاز ماه مبارک رمضان، موشک‌بارانش را آغاز کرد تا رمضان خونین دیگری در غزه اتفاق بیفتد. حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه که به خاطر مساحت کم و تراکم جمعیت منطقه‌ای بسیار شلوغ است آن‌ هم در روزهایی که فلسطینیان به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند و مراکز خرید پرتردد است اگر در روزهای آینده ادامه یابد، بی‌تردید به شهادت شمار بیشتری از غیرنظامیان منجر می‌شود اما گزارش‌ها حاکی است استقبال از ماه رمضان در سطح نوار غزه ادامه دارد بی‌واهمه از موشکباران غاصبان صهیونیست. در این میان اما دو عکس بارها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است؛ عکسی که نشان‌دهنده تزئینات شهری اهالی غزه برای استقبال از ماه خدا و عکس دیگری که همان قاب را پس از حملات نشان می‌دهد. تکان‌دهنده و اسفناک است. ما به بهانه انتشار این دو عکس، به چند رمضان خونین در سال‌های اخیر سرک کشیده‌ایم.
کد خبر: ۱۲۰۴۹۳۴

2011

ترور در عراق
آن سال انفجار تروریستی در عراق کم رخ نمی‌داد اما در ماه رمضان انتظار می‌رفت آتش‌بس برقرار شود که نشد در ولایات موصل و الانبار چند نفر کشته شدند.

2012

فاجعه در میانمار
مسلمانان میانمار در حالی رمضان را پشت سر گذاشتند که خشونت علیه آنان در این ماه فزونی یافت. رسانه‌های جهانی در برابر فجایع رخ داده در این کشور سکوت کردند.

2013

کشتار در افغانستان
رمضان این سال در افغانستان، موعد افزایش کم‌سابقه حملات تروریستی بود. در حملات مختلف 650 نفر از جمله 120 غیرنظامی کشته شدند.

2016

فطریه خون در غزه

گروه داعش عید فطر را در چند جای جهان با کشتن ۳۵۰ نفر خونین کرد. ایالات متحده آمریکا، اردن، یمن، لبنان، بنگلادش و ... کشورهایی بودند که هدف این حملات قرار گرفتند.
2017
حمام خون کابل
می‌گویند انفجار آن روز رمضان در کابل به حدی قوی بود که تا یک کیلومتری، شیشه‌های ساختمان‌ها شکسته شد. این انفجار که کار داعش بود، صدها کشته بر جای گذاشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها