نشست نقد و بررسی فیلم کوتاه «لیوان» در مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۰۳۸۸۹

به گزارش جام‌جم، محمد صالحی، نویسنده و کارگردان این فیلم در باره این اثر گفت: از طرح ایده تا ساخت اثر، حدود 9 ماه طول کشید و عملی کردن طرح سخت‌تر از چیزی بود که تصور می‌کردم، زیرا مسیر پیاده‌روی اربعین که محیط ساخت فیلم بود به دلیل ازدحام جمعیت در کنترل کامل ما نبود.
وی با بیان سختی‌های تولید این اثر، گسترش شعائر حسینی و طرح آنها به زبان کودکان را از جمله اهداف ساخت این اثر دانست و افزود: قصدم ارائه یک نگاه نو از مناسک اربعین به مخاطبان کودک بود.
پس از توضیحات صالحی، کارشناسان به ویژگی‌های این فیلم اشاره کردند.
محسن حبیبی، یکی از منتقدان حاضر در این جلسه، انتقال مفاهیم عالی دینی و انسانی بدون هرگونه شعارزدگی در پرداخت داستان برای مخاطبان کودک و نگاه نو در پرداخت هنری موضوع خدمتگزاری به زوار را از جمله نقاط قوت لیوان دانست و گفت: این مستند انیمیشن علاوه بر داشتن تدوین فنی و هنرمندانه با تسهیل و تسریع درک و هضم عناصر بصری فیلم به دلیل نگاه نو به کاربرد موسیقی در یک فیلم مذهبی و ترکیب تصاویر واقعی و متحرک توانست نمره قابل قبولی بگیرد.
در انتهای این نشست علی بخشی‌زاده، رئیس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صدا و سیما با تقدیم لوح سپاس به صالحی بر ادامه و استمرار فعالیت وی در این حوزه مقدس و متبرک تأکید کرد.
لیوان، مستند - انیمیشن هفده دقیقه‌ای است که به نویسندگی و کارگردانی محمد صالحی برای مخاطب کودک تولید شده است. این اثر از شبکه کودک و نهال سیما پخش شد و در نهمین جشنواره عمار نیز به نمایش درآمده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها